شناسهٔ خبر: 67269977 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

روسیه در صادرات گاز به اروپا از آمریکا جلو زد

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که واردات گاز اروپا از روسیه در ماه مه برای اولین بار در دو سال گذشته از واردات گاز این منطقه از ایالات متحده پیشی گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، روزنامه فایننشال تایمز با استناد به داده‌های مؤسسه مشاوره‌ای آیسیس ICIS گزارش داد که واردات گاز اروپا از روسیه در ماه مه برای اولین بار در دو سال گذشته از واردات گاز این منطقه از ایالات متحده پیشی گرفته است.

در ماه گذشته میلادی، محموله‌های گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) از ایالات متحده ۱۴ درصد از کل واردات گاز اروپا را به خود اختصاص داده است که کمترین میزان از اوت ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

این در حالی است که صادرات گاز خط لوله و همچنین ال‌ان‌جی روسیه ۱۵ درصد از کل واردات گاز قاره سبز را به خود اختصاص داد. در این گزارش، تعریف اروپا، اتحادیه اروپا، بریتانیا، سوئیس، صربستان، بوسنی و هرزگوین، و مقدونیه شمالی می‌باشد.

به نوشته این روزنامه، عرضه گاز در ماه مه تحت تأثیر عوامل متعددی قرار گرفت، از جمله اختلال در عملیات یک تأسیسات اصلی صادرات ال‌ان‌جی ایالات متحده و همچنین افزایش جریان گاز روسیه از طریق خط لوله گاز ترک استریم قبل از تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده که از ۵ تا ۱۲ژوئن انجام شد.

در عین حال، این رسانه تصریح کرد که تقاضای اروپا برای گاز نسبتا ضعیف باقی مانده است، چرا که ذخیره‌سازی در این زمان از سال نزدیک به بالاترین رکورد خود می‌باشد.

بر اساس این گزارش، علیرغم کاهش شدید صادرات گاز روسیه به این منطقه به دلیل تحریم‌های مرتبط با اوکراین و خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم، تعدادی از کشورهای اروپایی همچنان به شدت به گاز روسیه متکی هستند.

نظر شما