شناسهٔ خبر: 67285096 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سفره اطعام علوی در آذربایجان‌غربی برپا می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی از برپایی سفره اطعام علوی به‌مناسبت گرامیداشت عید غدیر در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

 

سفره اطعام علوی در آذربایجان‌غربی برپا می‌شود

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی،   در سخنانی با تبریک عید غدیر اظهار کرد: بی‌تردید عید غدیر، عید وحدت و اتحاد امت اسلامی و نه اختلاف و تفرقه است و از سوی نبی مکرم اسلام(ص) نیز تأکید شده است که این مناسبت باید جزو اعیاد بزرگ به حساب آمده و آن را عزیز شمرد.

  حجت‌الاسلام والمسلمین میثم فیاضی، تصریح کرد: امسال به مناسبت عید غدیر خم، دو هزار و ۵۰۰ برنامه در قالب ۷۰ هزار عنوان در سطح استان آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود که از جمله آنها برپایی سفره علوی و اطعام یک میلیون نفری در سطح استان است و از سوی دیگر تأمین جهیزیه نوعروسان و محرومیت‌زدایی نیز انجام می‌شود. همچنین مراسم پیاده‌روی غدیر در روز غدیر برگزار و به مصلای امام خمینی(ره) ارومیه ختم خواهد شد و اکرام سادات در روز غدیر در مصلی هم برگزار می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه برای آشنایی کودکان با ولایت و امامت ویژه‌برنامه‌هایی هم برای آنها تدارک دیده شده و مسابقات مختلفی از معارف نهج‌البلاغه نیز در استان برگزار می‌شود، گفت: علاوه بر آن امسال همانند سالیان گذشته نیز در تمامی شهرستان‌های اهل‌ سنت استان جشن عید غدیر برگزار شده و در برخی شهرستان‌ها، حتی مردم اهل‌ سنت پیشنهاددهنده برگزاری جشن به این مناسبت هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مباحث مهمی که از غدیر باید آموخت بحث بصیرت است، ادامه داد: امام علی(ع) فرمودند جامعه‌ای که بصیر و عاقل باشد از بین نمی‌رود و پابرجا باقی می‌ماند؛ حضرت امیرمؤمنان(ع) به ما آموختند که باید در مقابل ظالمان زمانه ایستاد.

فیاضی در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه افزود: انتخابات تبلور حضور مردم است و اگر جامعه خواهان عزت، استقلال، حریت و آزادی باشد باید در انتخابات شرکت کرده و نسبت به سرنوشت جامعه بی‌توجه نباشد.

وی گفت: بی‌تردید با حضور گسترده در انتخابات، باید برای سرنوشت جامعه تصمیم‌گیری کرد چون جامعه‌ای که برای خود تصمیم نگیرد دیگران برایشان تصمیم‌گیری کرده و این جامعه زیر بار ذلت می‌روند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی بیان کرد: در نهادهای بین‌المللی براساس دموکراسی به کشورها نمره می‌دهند و در این راستا در جمهوری اسلامی همه ساله به‌صورت میانگین یک انتخابات برگزار شده و چشم دوست و دشمن نیز به انتخابات دوخته شده است.

وی با بیان اینکه باید شخصی را در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کرد که مخلص و مردمی باشد، گفت: شهید رئیسی فردی مقتدر و مخلص بود که توانست کارهای بزرگی در سایه ولایت‌پذیری در حوزه تبادلات اقتصادی و سیاسی انجام دهد و رئیس‌جمهور آینده نیز باید راه شهدای خدمت را ادامه دهد.

نظر شما