شناسهٔ خبر: 67284802 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

ماتزاری از دوران سخت به پرسپولیس رسید!

ورزش سه

سرمربی ایتالیایی شرایط سختی را طی فصول اخیر سپری کرده، ولی حالا در آستانه نشستن روی نیمکت پرسپولیس است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

 نام والتر ماتزاری در حالی به‌عنوان جدی‌ترین گزینه باشگاه پرسپولیس برای حضور در راس کادر فنی این تیم مطرح شده که این سرمربی ۶۲ ساله ایتالیایی دوران سختی را طی فصول اخیر داشته و چالش سختی هم پس از هدایت سرخ پوشان پیش روی خود دارد.

ماتزاری آخرین دوره فعالیت خود را در ناپولی داشته که کمتر از سه ماه روی نیمکت این تیم ایتالیایی نشسته و از سمت خود برکنار شده، ولی اکنون پس از چهار ماه خانه نشینی، در آستانه بازگشت به فعالیت و یک انتقال غیرمنتظره به پرسپولیس است.

باشگاه ناپولی ایتالیا پنج روز پس از هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا که صعودشان به دور حذفی قطعی شده، ولی در هفته دوازدهم سری آ ایتالیا شکست خانگی برابر امپولی داشتند، تصمیم به انتخاب والتر ماتزاری به‌عنوان سرمربی جدیدش گرفت، اما این گزینه پرسپولیس حضور کوتاه مدتی در ناپل داشت تا حالا سر از ایران دربیاورد.

ماتزاری پس از هدایت ناپولی، در نخستین مسابقه به برتری مقابل آتالانتا رسید، ولی در سه دیدار پیاپی شکست خورد تا انتقادات نسبت به او هم آغاز شود و در نهایت هم پس از ۱۷ مسابقه رسمی که ۶ پیروزی، ۳ مساوی و ۸ شکست داشت و قهرمانی سوپرجام را از دست داده بود، پیش از دیدار لیگ قهرمانان اروپا برابر بارسلونا از سمت خود برکنار شود.

ماتزاری پیش از هدایت ناپولی و دوره سه ماهه حضورش روی نیمکت این تیم، حدود یک سال و هشت ماه هدایت هیچ تیمی را برعهده نداشت و پیش از آن هم در کالیاری فصل را به پایان نرسانده و پس از مسابقه هفته سی و پنجم سری آ ایتالیا که برابر هلاس ورونا مغلوب شدند و در آستانه سقوط قرار داشتند، با ثبت ۷ پیروزی، ۹ مساوی و ۱۹ شکست از سمت خود برکنار شد.

ماتزاری پیش از این دوره سخت، البته افتخاراتی هم به دست آورده و در ناپولی یک قهرمانی کوپا ایتالیا در فصل ۱۲-۲۰۱۱، نایب قهرمانی سری آ در فصل ۱۳-۲۰۱۲، دو نایب قهرمانی سوپر کاپ و یک نایب قهرمانی کوپا ایتالیا در فصل ۰۹-۲۰۰۸ در کارنامه‌اش به ثبت رسانده است.

سرمربی پیشین اینتر میلان، ناپولی، واتفورد، تورینو و ... با این عملکرد طی سه سال اخیر راهی پرسپولیس می‌شود و بدون شک چالش سختی هم روی نیمکت سرخ پوشان خواهد داشت که باید دید در صورت معرفی نهایی، به موفقیت همراه با این تیم می‌رسد یا نه.

نظر شما