شناسهٔ خبر: 67284780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حرکت قاضی و وکیل در مسیر مشترک اجرای عدالت و تحکیم قانون

رئیس کل دادگستری آذربایجان غر بی گفت: قاضی و وکیل هر دو در یک مسیر حرکت می کنند آنهم اجرای عدالت و تحکیم قانون است.

صاحب‌خبر -

 

حرکت  قاضی و وکیل  در مسیر مشترک اجرای عدالت و تحکیم قانون

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نشست هم اندیشی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با وکلای کانون وکلا به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه  برگزار شد.

  رئیس کل دادگستری استان در این آیین بیان داشت: وکیل و قاضی یک مسیر را دنبال می کنند و آن اجرای عدالت و تحکیم قانون است و این افتخاری است برای هر دو مجموعه که در این مسیر قدم بر می دارند.

عتباتی افزود: باید جایگاه احقاق حق و اجرای عدالت را قدر دانست چرا که جایگاهی بالاتر از آن وجود ندارد و افتخار ما این است که سربازان عدالت هستیم.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اهمیت جلسات هم اندیشی بین دو مجموعه گفت: جلسات هم اندیشی موجب نزدیکتر شدن اندیشه ها می باشد و همراهی، انسجام و اتحاد را تقویت می کند.

مقام ارشد قضایی استان به نقش کانون وکلاء در نهادینه کردن مبانی فرهنگی و آموزشهای حقوقی نیز پرداخت و اظهار داشت: کانون وکلاء در نهادینه کردن مبانی فرهنگی خصوصاً آموزش های حقوقی به شهروندان نقش آفرینی می کند تا مردم در معاملات و تعهدات بین خود با مشکل و اختلاف مواجه نشوند.

وی افزود: کانون وکلاء می توانند کمک شایانی هم به مردم و هم دستگاه قضایی بکنند، چه از طریق سازش در پرونده ها و چه از طریق ارشادات و راهنمای های مردم برای انجام معاملات و تعهدات در چارچوب قانون تا مشکلی گریبانگیر آنها نشود.

عتباتی در پایان از ایجاد فضای مناسب برای تردد وکلاء خبر داد و گفت: تلاش بر این است که بهترین شرایط فراهم شود و وکلای عزیز در مراجعات خود به دستگاه قضایی تکریم شوند.

  در پایان این نشست از دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان ومجیدی دادستان مرکز استان از سوی کانون وکلای استان به دلیل  احراز رتبه نخست کشوری دادگستری استان در ارزیابی معاونت راهبردی قوه قضائیه تجلیل به عمل آمد.

نظر شما