شناسهٔ خبر: 67158363 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

باید از آرای مردم صیانت شود

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت:باید بستر‌ها را برای رقابت سالم برمدار قانون فراهم و از آرای مردم صیانت به عمل آید. 

صاحب‌خبر -

باید از آرای مردم صیانت شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، اولین جلسه ستاد استانی پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و اعضای ستاد و حضور ویدیو کنفرانسی مسئولان حوزه‌های قضایی در محل سالن جلسات امامت دادگستری استان برگزار شد.

دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء خصوصاً شهدای خدمت بیان داشت: قانون اساسی و تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری اجازه نداده اند که در کشور هیچ بن بستی وجود داشته باشد.

عتباتی در ادامه با اشاره به تبیین اهمیت موضوع انتخاب ریاست جمهوری گفت: یقیناً روح شهدای خدمت ناظر بر اعمال تمامی خادمین نظام است و به همین دلیل باید همه دست به دست هم دهیم تا در این ایام اهمیت انتخاب ریاست جمهوری را در تعیین سرنوشت کشور و مردم تبیین کنیم و تلاش کنیم تا انتخاباتی سالم، در یک فضای امن با مشارکت حداکثری را شاهد باشیم.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه به پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی نیز تاکید و اظهار داشت: باید همه نهاد‌ها برای برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری که یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب و نماد کلی مردم سالاری دینی است و رویایی برای بسیاری از کشور‌های منطقه است تلاش کنند.

مقام ارشد قضایی استان همچنین به رعایت چهار راهبرد مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت انتخابات مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: همه مسئولان دخیل در انتخابات می‌بایست برای مشارکت حداکثری تلاش کنند و بستر‌ها را برای یک رقابت سالم بر مدار قانون فراهم کنند تا انتخاباتی را در یک فضای امن شاهد باشیم و در راستای سلامت انتخابات از آرای مردم صیانت کنیم.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به مصادف شدن ایام انتخابات با هفته قوه قضائیه بیان داشت: با توجه به مصادف شدن ایام انتخابات با هفته قوه قضائیه باید مدیریت مطلوب و شایسته صورت پذیرد و خدمات در این ایام خدمت محور و تبیین، هم در حوزه قوه قضائیه و هم ریاست جمهوری باشد.

عتباتی در پایان مطالبی از تعیین شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخابات خبرداد و بر تسهیل دسترسی به مقامات قضایی، پیشگیری از تخریب و توهین، رعایت اخلاق انتخاباتی و طرح موضوعات ویژه از سوی روسای دادگستری در شورای تامین شهرستان مربوطه تاکید نمود.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه به راهبرد‌های ابلاغی از سوی دادستانی کل کشور پرداخت و گفت: راهبردی که از سوی دادستانی کل کشور ارسال گردیده به صورت کامل در استان اجرایی خواهند شد.

مجیدی در ادامه به قانون مداری و اجرای صحیح قانون از سوی مسئولان اجرایی، نظارتی و مجموعه‌هایی که در فرآیند انتخابات دخیل هستند تاکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همچنین به رعایت بی طرفی و برخورد‌های قاطع و سریع از سوی مقامات قضایی و ضابطان با متخلفین برای پیشگیری از تنش و التهاباتی که امکان دارد در جامعه اتفاق بیافتد تاکید نمود.

در ادامه جلسه بخشی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به ارائه دستورات جلسه پرداخت و پس از اینکه اعضای حاضر به ارائه گزارش و نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

نظر شما