شناسهٔ خبر: 67284725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کردستان در میزان رشد اعتبارات هزینه ای رتبه سوم کشور را دارد

سنندج-ایرنا-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: این استان به لحاظ بیشترین میزان درصد رشد اعتبارات هزینه ای سال ۱۴۰۳، رتبه سوم کشور را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اکبر محمدی روز پنجشنبه در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: اعتبارات امسال استان در حوزه هزینه ای نسبت به سال ۱۴۰۲، ۳۵.۷ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ نفر استخدامی جدید در سال گذشته در دستگاه های اجرایی استان داشته ایم، افزود: در حوزه میزان اعتبارات هزینه ای رتبه ۱۶ و به لحاظ بیشترین درصد افزایش رتبه سوم کشور را داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: برنامه هفتم توسعه هنوز به طور رسمی ابلاغ نشده است و برخی از الزامات قانون بودجه هم موکول به این برنامه شده است.

محمدی یادآور شد: از جمله الزاماتی که اجرای آنها منوط به ابلاغ برنامه هفتم است شامل الزام بند چ ماده ۳۸، بند الف تبصره ۱۱، بند ب تبصره ۱۳ است.

وی با بیان اینکه حداقل حقوق کارکنان در قانون بودجه امسال ۱۰۰ میلیون ریال است، بیان کرد: براساس قانون بودجه ۱۴۰۳، تامین اعتبار برگزاری جشنواره های ملی در استان از محل اعتبارات استانی ممنوع است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان ادامه داد: مجاز به افزایش تعداد نیروهای شرکتی و جایگزینی آنها نیستیم و این اقدام ممنوع است.

محمدی اظهار کرد: بر مبنای قانون بودجه امسال تامین یک درصد اعتبارات پژوهشی امسال بر عهده دستگاه های اجرایی است.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: حداقل حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی استان ۱۰۰ میلیون ریال و حداکثر آن به طور خالص و بدون کسورات و مالیات ۷۰۰ میلیون ریال است و نباید بیش از این مبلغ باشد.

مجتبی مقیاسی ادامه داد: دستگاه های اجرایی حق بکارگیری نیروهای شرکتی در پست های اداری و تخصصی را ندارند.

نظر شما