شناسهٔ خبر: 67284628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۰۰ مسجد در لرستان میزبان طرح اوقات فراغت است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان گفت: ۲۰۰ مسجد در این استان با هدف شناسایی و پرورش استعداد، میزبان طرح اوقات فراغت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد چگنی نژاد روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، اظهار کرد: ۵۰۰ کانون فرهنگی عمومی و ۳۸ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در استان لرستان فعالیت دارند.

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد در مناطق شهری، روستایی و عشایری استان لرستان با رویکرد محله محوری و تحت نظر ائمه جماعت مساجد فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰ پایگاه اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری شهری و روستایی استان راه اندازی شده بود، افزود: طی سال گذشته بالغ بر ۶۲۰ کلاس آموزشی فرهنگی،هنری و ورزشی در سطح مساجد لرستان و در قالب طرح اوقات فراغت برگزار شده است.

چگنی نژاد ادامه داد: امسال با مشارکت مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح اوقات فراغت با عنوان «مسجد، کانون نشاط» در حدود ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری مسجد استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد از اول تیر تا ۱۵ شهریور ماه اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح شامل ۶ سرفصل قرآن و عترت، علمی و فرهنگی و تربیتی، هنری و ادبی، مهارت و کارآفرینی، ورزشی و تفریحی و اجتماعی، رسانه و فناوری است.

چگنی نژاد ادامه داد: شناسایی و پرورش استعدادها، جذب کودکان و نوجوانان به مساجد، تربیت صحیح و آگاهی بخشی و بصیرت افزایی از مهم ترین رویکردهای طرح غنی سازی اوقات فراغت است.

وی با اشاره به تربیت محور بودن طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های مساجد، افزود:مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به رویکرد تربیت‌محور در همه برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد توجه داشته باشند.

چگنی نژاد با اشاره به اینکه جذابیت و نشاط از دیگر رویکردهایی این طرح است، بیان کرد: برگزاری دوره های آموزشی هنری شامل سرود و تئاتر در سراسر استان لرستان، برگزاری دوره های آموزشی قرآنی و دینی به صورت ویژه در طرح اوقات فراغت و برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی مورد تاکید قرار دارد.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان در ادامه بر ثبت گزارش برنامه‌های اوقات فراغت در سامانه «بچه‌های مسجد» توسط مدیران کانون های مساجد تاکید کرد و افزود: یاد آوری می شود بیمه اعضای کانون در برنامه‌ها و به ویژه اردوها از طریق این سامانه به صورت رایگان تاکید کرد.

نظر شما