شناسهٔ خبر: 67284316 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

مصوبات شورای فرهنگی کانون استان در حمایت از مراکز الگوی تربیتی؛

برنامه‌های نوجوان محور مرکز شماره ۲ کانون اردبیل تقویت می‌شود

اعضای شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل شامگاه روز چهارشنبه سی‌ام خردادماه ۱۴۰۳ و در هشتمین جلسه خود راهکارهای تقویت و اجرای فعالیت‌های نوجوان محور در مرکز الگوی تربیتی شماره دو کانون اردبیل را ارزیابی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد مدیرکل کانون استان در این جلسه بابیان اینکه نوجوانان به دنبال کسب تجربه‌های جدید هستند گفت: بر اساس نیاز مخاطبان در این گروه سنی باید فعالیت‌هایمان به‌روز و جذاب باشد.

وی جذب اعضای نوجوان را از چالش‌های مهم مراکز کانون عنوان کرده و اظهار داشت: برنامه‌های مراکز باید به سمت و سویی سوق پیدا کند که نسل جدید از حضور در کانون و مشارکت در برنامه‌ها و فعالیت‌ها لذت ببرد.

مدیرکل کانون استان با اشاره به اینکه فعالیت‌های کانون با رویکرد تربیتی تدوین می‌شود، تصریح کرد: تقویت فکر و اندیشه، مهارت‌های ذهنی و جسمی اعضا از اهداف راه‌اندازی مراکز الگوی تربیتی است و در این راستا به انتخاب شیوه‌های مؤثر در جذب اعضا به‌خصوص مخاطبان پسر توجه جدی شود.

ملک‌زاده فرد افزود: برای جذب اعضای نوجوان نباید صرفاً منتظر مراجعه آن‌ها به مراکز باشیم و در این امر می‌توانیم از ظرفیت‌های گروه‌های دوستی و ورزشی، خانواده‌ها، مدارس و حتی مساجد نیز برای شناسایی و جذب افراد علاقه‌مند و مستعد استفاده کنیم.

وی نقش والدین در پایدارسازی اعضا را محوری توصیف کرده و بیان داشت: در کنار حضور اعضای کودک و نوجوان در مراکز، پیش‌بینی و اجرای برنامه‌هایی برای والدین به‌ویژه مادران نیز در شناساندن بهتر کانون و ارتقای جایگاه این نهاد فرهنگی کمک شایانی خواهد کرد.

برنامه‌های نوجوان محور مرکز شماره ۲ کانون اردبیل تقویت می‌شود

بررسی برنامه‌های تابستانی مرکز، ارزیابی میزان عضویت و فعالیت اعضای نوجوان، بررسی نیازمندی‌های تجهیزاتی مرکز و برگزاری اردو و بازدیدها از دیگر موضوعات موردبحث در این جلسه بود.

شایان‌ذکر است در ادامه این جلسه کارشناسان ستادی کانون استان و مربیان مرکز الگوی تربیتی شماره دو کانون اردبیل برای تقویت و ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز به‌خصوص برای مخاطبان نوجوان به گفتگو پرداخته و ضمن ارائه دیدگاه‌های خود مواردی را به‌عنوان مصوبه به تصویب رساندند.

نظر شما