شناسهٔ خبر: 67284301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای شهر قزوین خبر داد

برگزاری جشن بزرگ غدیر در خیابان شهدای قزوین

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: با مشارکت تشکل‌های مردمی، هیئت‌های مذهبی و سایر دستگاه‌های اجرایی شاهد برگزاری جشن بزرگ عید غدیر در خیابان شهدا (سپه) خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، قاسم الله‌یاری عصر امروز _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قزوین که با هدف برنامه‌ریزی جشن بزرگ عید غدیر برگزار شد، اظهار کرد: عید سعید غدیر خم از اعیاد بزرگ در دین مبین اسلام محسوب می‌شود و حفظ و ترویج فرهنگ غدیر همواره مورد توجه همه بزرگان دین بوده است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه عید سعید غدیر در بین آحاد جامعه افزود: بر همین اساس برپایی جشن بزرگ خیابانی در روز عید غدیر در دستور کار چندین جلسه کمیسیون فرهنگی شورا قرار گرفت تا بتوانیم بر اساس سیاست شورا جشن فاخر و بزرگ با مشارکت نهادها و تشکل‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی را برگزار کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: با هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و با مشارکت تشکل‌های مردمی، هیأت‌های مذهبی و سایر دستگاه‌های اجرایی شاهد برگزاری جشن بزرگ عید غدیر در خیابان شهدا (سپه) خواهیم بود.

الله‌یاری یادآور شد: برپایی موکب‌ها، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در مسیر خیابان شهدا، اجرای گروه‌های سرود و تئاتر و کاروان شادی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای جشن مردمی عید غدیر در خیابان شهدا خواهد بود.

وی با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی در شهر قزوین افزود: سازمان زیباسازی شهرداری نسبت به نصب بنر و بیلبوردهای اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی در شهر برای روز عید غدیر و حضور باشکوه مردم در این جشن اقدامات لازم را انجام دهد. بنابراین لازم است تا شورای مردمی درباره برگزاری این جشن تشکیل شود تا این برنامه وارد فاز عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه باید عید غدیر عاشورایی برگزار شود، گفت: برگزاری رخدادهای خیابانی و اجرای برنامه‌های متنوع با مشارکت مردم و تشکل‌ها از جمله سیاست‌های مهم فرهنگی شورای ششم است.

نظر شما