شناسهٔ خبر: 67284285 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نقش آفرینی در میدان انتخابات

واقعیت این است که «انتخابات» در جمهوری اسلامی ایران، یک صحنه نمایشی نیست و مردم در میدانی بزرگ، دست به انتخاب می‌زنند و ثمره این کنشگری ملی، «تولید قدرت» است. برای همین، چون «انتخابات» واقعی است و برای کشور و نظام «سرمایه اجتماعی» می‌سازد؛ دشمن به موازات این بزنگاه سرنوشت ساز تلاش می‌کند بر انتخابات ایران تأثیر بگذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسام الدین برومند در سرمقاله ایران نوشت:تجربه ۴۵ سال گذشته نشان می‌دهد دشمنان ایران کوشیده‌اند در هر دوره‌ای و به اقتضای شرایط، سناریوها و دسیسه‌هایی برای انتخابات ما تدارک ببینند.
از یکسو؛ در چند انتخابات اخیر، همه تلاش دشمن این بود که چالش در مشارکت را در میدان انتخابات پیگیری کند و رأی ندادن! را آدرس بدهد و از سوی دیگر، چون دهه ۹۰ یک دهه خسارت‌بار در عرصه اقتصاد و سیاست خارجی بود انگیزه مردم در رأی دادن ضربه خورد.
کار بزرگ دولت شهید رئیسی طی سه سال این بود که به موازات آواربرداری و ترمیم شاخص‌های اقتصادی(بخصوص ارتقای رشد اقتصادی از صفر درصد به ۵ درصد)، امید و اعتماد را به جامعه برگرداند. شهادت او و همراهانش در مسیر خدمت بی‌منت، با حماسه بزرگ مردم در مراسم تشییع میلیونی مصادف شد و اکنون این حماسه باعث شده تا انتخابات در شرایط فعلی بیش از گذشته موضوعیت یابد. همچنانکه رهبر حکیم انقلاب فرمودند: «حماسه انتخابات پیش‌ رو تکمیل‌کننده حماسه بدرقه شهیدان خدمت است.»
اینجاست که دشمن، امروز دریافته است که مردم در انتخابات ۸ تیر حضور حداکثری خواهند داشت و در واقع تا همین جای کار هم مردم معادلات و محاسبات دشمن را بر هم زده‌اند. اکنون دشمن روی محور رأی ندادن تمرکز ندارد (هر چند که شاید برخی رسانه‌های ضدانقلاب و اپوزیسیون علیه انتخابات هجمه می‌کنند و مردم را به رأی ندادن تشویق می‌کنند) بلکه تلاش می‌کند روی افکار عمومی کشورمان تأثیر بگذارد. ساخت برخی دوقطبی‌های کذایی و آدرس‌های انحرافی- خواسته یا ناخواسته- بازی در زمین دشمن است.
در این میان برخی جریان‌های مرموز سیاسی به صورت تدریجی و البته با لطایف الحیل به میدان آمده‌اند تا در بزنگاه انتخابات روی ذهن مردم عملیات کنند و فضا را به سمتی سوق بدهند که به جای پرداختن به برنامه‌ها و ارزیابی عملکردها، حواشی را بر متن غلبه بدهند و پروژه بزرگ خودشان یعنی کمرنگ کردن گفتمان انقلاب اسلامی را اجرایی نمایند.
گفتمان انقلاب اسلامی بر خدمت، عدالت و پیشرفت تأکید دارد و معتقد است می‌شود هم قدرتمند شد و هم استقلال و عزت کشور را حفظ کرد. مظهر بارز گفتمان انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های موشکی و هسته‌ای و دفاعی ایران است که شمّه کوچکی از آن در عملیات غرورآفرین«وعده صادق» و تأدیب و تنبیه رژیم صهیونیستی عیان و نمایان شد. این گفتمان قدرتمند این قابلیت را دارد که در عرصه‌های دیگر از جمله اقتصاد هم افتخارهای بزرگ بیافریند.
عجیب است که برخی جریان‌ها و رجال مسأله‌دار به میدان آمده‌اند تا گفتمان انقلاب را به زعم خود تعدیل کنند و این بیرون از فضای رقابت‌های سیاسی و حتی سلایق سیاسی است.
رسالت جبهه انقلاب، همه دلسوزان کشور و همه نامزدهای محترم ریاست جمهوری این است که نگذارند عده‌ای، جدول دشمن را پُر کنند و باید از میراث و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی و میراث ارزشمند دولت شهید رئیسی حفاظت کرد. نباید گذاشت جماعتی سفسطه گر با مغالطه بازی دستاوردها را انکار کنند و کشور را به سمت تنش و حاشیه پیش ببرند.
البته مردم با بصیرت و مؤمن کشورمان هم نقشی بی‌بدیل و ممتاز در میدان انتخابات دارند و قطعاً نخواهند گذاشت گفتمان مستأصل و منفعلی که همه چیز را با اخم و لبخند دشمن تراز می‌کند در این شرایط حساس کشور رخ بنماید. «ایران قوی» در سمت درست تاریخ ایستاده و در حالی که تاریخ در حال ورق خوردن است، هر ایرانی باید با هوشیاری نقش آفرین باشد.

انتهای پیام

نظر شما