شناسهٔ خبر: 67284233 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

پیشنهادی برای نرخ کرایه تاکسی در شورا نداشتیم/ تاکسی برقی خودروی لوکس نیست

صاحب‌خبر -

در حالی از افزایش نرخ کرایه سخن به میان می آید که تاکنون پیشنهادی مبنی بر تعیین نرخ کرایه ویژه این نوع تاکسی به شورا ارایه نشده است.

پیشنهادی برای نرخ کرایه تاکسی در شورا نداشتیم/ تاکسی برقی خودروی لوکس نیست
تین نیوز

نایب رییس کمیته عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به اخبار منتشره مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی های برقی پایتخت گفت: در حالی از افزایش نرخ کرایه سخن به میان می آید که تاکنون پیشنهادی مبنی بر تعیین نرخ کرایه ویژه این نوع تاکسی به شورا ارایه نشده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران ۲۷ خرداد ماه جاری در گفت وگویی با یکی از خبرگزاری ها گفته بود که طبق مصوبه شورای شهر تهران نرخ کرایه تاکسی برقی ها با توجه به آنکه خودروی لوکس به شمار می آیند، می توانند تا سقف ۸۰ درصد افزایش داشته باشد.

شادی مالکی افزود که برای رفاه حال شهروندان، اعلام کرده ایم رانندگان این دسته از خودروها می توانند تا سقف ۵۰ نسبت به نرخ عادی کرایه یک مسیر، کرایه خود را افزایش دهند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد آقامیری امروز پنجشنبه اظهار کرد: هر گونه افزایش نرخ کرایه تاکسی عادی یا برقی بدون مصوبه شورای شهر تهران غیر قانونی و خلاف مقررات است.

آقامیری با تاکید بر اینکه تاکسی برقی در لیست خودروهای لوکس جایگاهی ندارد، افزود: تاکسی برقی خودروی لوکس بشمار نمی آید و ارتباطی میان این دو وجود ندارد که بتوان نرخ کرایه را بر آن مبنا تعیین کرد.

وی تاکید کرد: نرخ کرایه تاکسی برقی باید بطور جداگانه مورد بررسی قرار گیرد و نباید با تعرفه خودروهای لوکس مطابقت داده شود یا لحاظ شود.

تعیین نرخ کرایه فقط با تایید شورا

نایب رییس کمیته عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعیین نرخ کرایه برای تاکسی برقی ها، ابتدای باید در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران مطرح و پس از تایید نهایی به صحن شورا ارایه شود تا به تصویب برسد و پس از آن تاکسیرانی می توانند آن نرخ کرایه را به تاکسسیرانان ابلاغ کند تا آنان در سطح شهر اعمال کرده و از مسافر دریافت کنند.

حجت الاسلام آقامیری در ادامه افزود: اگر پیشنهادی در تفاوت نرخ کرایه تاکسی برقی ها نسبت به تاکسی های عادی مطرح شود، ممکن است از سوی شورا پذیرفته شود یعنی آنکه ممکن است بپذیریم که رانندگان این قبیل تاکسی ها می توانند کرایه بیشتری از مردم دریافت کنند این موضوعات باید بطور دقیق در شورا بررسی شود.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه پیگیر آن هستیم تا تسهیلات بیشتری برای رانندگان تاکسی گرفته شود، ادامه داد: دنبال آن هستیم تا کمک کنیم رانندگان بتوانند بدون دغدغه خودروهای تاکسی خود را با تاکسی برقی ها جایگزین کنند.

وی با بیان اینکه ۲۷ هزار دستگاه تاکسی برقی بزودی وارد ناوگان حمل و نقل خواهد شد، اضافه کرد: این تاکسی ها در همه بخش های حمل و نقلی پایتخت یعنی هم در بخش تشریفات مثل هتل ها و فرودگاه و هم در سطح شهر بکار گرفته خواهند شد و به مرور بر تعداد آنها افزوده خواهد شد.

حجت الاسلام آقامیری در پاسخ به اینکه چرا رانندگان رغبیتی برای جایگزینی خودروهای خود با تاکسی برقی ها ندارند، افزود: این امر طبیعی است همیشه در ابتدای یک تغییر بزرگ عده ای مخالف هستند اما به مرور زمان وقتی بر تعداد این تاکسی ها در ناوگان حمل و نقل افزوده شد و تاکسیرانان مزایای آن و تفاوت هایش را با خودروهای بنزینی خود دیدند تمایل پیدا می کنند.

 

به گزارش ایرنا؛ بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران که به تصویب هیات تطبیق فرمانداری تهران رسیده است؛ افزایش نرخ کرایه های تاکسی، اتوبوس و مترو حداکثر تا ۴۵ درصد مجاز است افزایش یابد که این مهم از اول اردیبهشت ۱۴۰۳ در سطح پایتخت اعمال شد.

بر اساس این مصوبه؛ نرخ بلیت تک سفره مترو از ۳,۳۰۰ تومان حداکثر به مبلغ ۴,۳۰۰ تومان افزایش یافت.

همچنین بهای بلیت برای مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد افزایش یافته و به ازای هر کیلومتر پیمایش برای اتوبوس های تندرو ۲۰ درصد افزایش و برای اتوبوس های عادی ۴۰ درصد افزایش داده شده است بطور میانگین قیمت تمام شده در اتوبوس تندرو ۲۱ درصد و اتوبوس عادی ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد داشته است و در مورد اتوبوس های ارائه خدمات دربستی نیز شاهد رشد ۴۰ درصدی هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

برچسب‌ها:

نظر شما