شناسهٔ خبر: 67280273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو شورای شهر؛

پیشنهاد نرخ کرایه تاکسی برقی به شورای تهران داده نشده است

تهران بزرگ - ایرنا - نایب رییس کمیته عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به اخبار منتشره مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های برقی پایتخت گفت: در حالی از افزایش نرخ کرایه سخن به میان می‌آید که تاکنون پیشنهادی مبنی بر تعیین نرخ کرایه ویژه این نوع تاکسی به شورا ارایه نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران ۲۷ خرداد ماه جاری در گفت وگویی با یکی از خبرگزاری‌ها گفته بود که طبق مصوبه شورای شهر تهران نرخ کرایه تاکسی برقی‌ها با توجه به آنکه خودروی لوکس به شمار می‌آیند، می‌توانند تا سقف ۸۰ درصد افزایش داشته باشد.

شادی مالکی افزود که برای رفاه حال شهروندان، اعلام کرده‌ایم رانندگان این دسته از خودروها می‌توانند تا سقف ۵۰ نسبت به نرخ عادی کرایه یک مسیر، کرایه خود را افزایش دهند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هر گونه افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی عادی یا برقی بدون مصوبه شورای شهر تهران غیر قانونی و خلاف مقررات است.

وی با تاکید بر اینکه تاکسی برقی در لیست خودروهای لوکس جایگاهی ندارد، افزود: تاکسی برقی خودروی لوکس بشمار نمی‌آید و ارتباطی میان این دو وجود ندارد که بتوان نرخ کرایه را بر آن مبنا تعیین کرد.

حجت الاسلام آقامیری تاکید کرد: نرخ کرایه تاکسی برقی باید بطور جداگانه مورد بررسی قرار گیرد و نباید با تعرفه خودروهای لوکس مطابقت داده شود یا لحاظ شود.

پیشنهادی برای نرخ کرایه تاکسی در شورا نداشتیم/ تاکسی برقی خودروی لوکس نیست

بیشتر بدانید:

کرایه "تاکسی‌های برقی" ۵۰ درصد گرانتر است!

دریافت کرایه تاکسی از مسافران بیش از مصوبه شورای شهر تهران خلاف است

تعیین نرخ کرایه فقط با تایید شورا

نایب رییس کمیته عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعیین نرخ کرایه برای تاکسی برقی ها، ابتدای باید در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران مطرح و پس از تایید نهایی به صحن شورا ارایه شود تا به تصویب برسد و پس از آن تاکسیرانی می توانند آن نرخ کرایه را به تاکسسیرانان ابلاغ کند تا آنان در سطح شهر اعمال کرده و از مسافر دریافت کنند.

حجت الاسلام آقامیری در ادامه افزود: اگر پیشنهادی در تفاوت نرخ کرایه تاکسی برقی‌ها نسبت به تاکسی‌های عادی مطرح شود، ممکن است از سوی شورا پذیرفته شود یعنی آنکه ممکن است بپذیریم که رانندگان این قبیل تاکسی‌ها می‌توانند کرایه بیشتری از مردم دریافت کنند این موضوعات باید بطور دقیق در شورا بررسی شود.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه پیگیر آن هستیم تا تسهیلات بیشتری برای رانندگان تاکسی گرفته شود، ادامه داد: دنبال آن هستیم تا کمک کنیم رانندگان بتوانند بدون دغدغه خودروهای تاکسی خود را با تاکسی برقی‌ها جایگزین کنند.

پیشنهادی برای نرخ کرایه تاکسی در شورا نداشتیم/ تاکسی برقی خودروی لوکس نیست

وی با بیان اینکه ۲۷ هزار دستگاه تاکسی برقی بزودی وارد ناوگان حمل و نقل خواهد شد، اضافه کرد: این تاکسی ها در همه بخش های حمل و نقلی پایتخت یعنی هم در بخش تشریفات مثل هتل ها و فرودگاه و هم در سطح شهر بکار گرفته خواهند شد و به مرور بر تعداد آنها افزوده خواهد شد.

حجت الاسلام آقامیری در پاسخ به اینکه چرا رانندگان رغبیتی برای جایگزینی خودروهای خود با تاکسی برقی‌ها ندارند، افزود: این امر طبیعی است همیشه در ابتدای یک تغییر بزرگ عده‌ای مخالف هستند اما به مرور زمان وقتی بر تعداد این تاکسی‌ها در ناوگان حمل و نقل افزوده شد و تاکسیرانان مزایای آن و تفاوت‌هایش را با خودروهای بنزینی خود دیدند تمایل پیدا می‌کنند.

پیشنهادی برای نرخ کرایه تاکسی در شورا نداشتیم/ تاکسی برقی خودروی لوکس نیست

به گزارش ایرنا؛ بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران که به تصویب هیات تطبیق فرمانداری تهران رسیده است؛ افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو حداکثر تا ۴۵ درصد مجاز است افزایش یابد که این مهم از اول اردیبهشت ۱۴۰۳ در سطح پایتخت اعمال شد.

بر اساس این مصوبه؛ نرخ بلیت تک سفره مترو از ۳,۳۰۰ تومان حداکثر به مبلغ ۴,۳۰۰ تومان افزایش یافت.

همچنین بهای بلیت برای مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد افزایش یافته و به ازای هر کیلومتر پیمایش برای اتوبوس‌های تندرو ۲۰ درصد افزایش و برای اتوبوس‌های عادی ۴۰ درصد افزایش داده شده است بطور میانگین قیمت تمام شده در اتوبوس تندرو ۲۱ درصد و اتوبوس عادی ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد داشته است و در مورد اتوبوس‌های ارائه خدمات دربستی نیز شاهد رشد ۴۰ درصدی هستیم.

نظر شما