شناسهٔ خبر: 67284188 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی: «نتانیاهو اسرائیل را نابود می‌کند»

صاحب‌خبر -

شفقنا-«یائیر گولان»، رئیس حزب کار اسرائیل اعلام کرد: «من در کنار بنیامین نتانیاهو نخواهم نشست زیرا وی اسرائیل را نابود می‌کند، من همچنین حاضر نیستم با وزرای افراطی در یکجا بنشینم.»

به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، گولان اظهار داشت: «محال است جنبش حماس نابود شود و در عین حال بتوانیم گروگان‌ها را آزاد کنیم.»

وی پیشتر نیز در انتقاد از عملکرد کابینه بنیامین نتانیاهو در طول جنگ چند ماهه غزه گفته بود که وی تنها به نجات شخصی خود فکر می‌کند و برایش مهم نیست که «کشور» در آتش بسوزد.

گولان 62 ساله در طول خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی پستهای مهمی چون فرماندهی منطقه شمالی (2011 – 2014) و معاونت ریاست ستاد مشترک ارتش (2014- 2017) را برعهده داشت.

وی در سال 2020 به حزب چپ‌گرای میرتس ملحق شد و از این حزب به یک کرسی در پارلمان (کنست) دست یافت و پس از آن بود که به حزب کار پیوست.

حزب کار اسرائیل که در سال 1968 تاسیس شد، به مدت 16 سال حزب حاکم در رژیم صهیونیستی به شمار می‌رفت تا این‌که به مرور احزاب راست‌گرا قدرت را در دست گرفتند و شمار کرسی‌های حزب کار در کنست به مرور کمتر شد و اکنون این حزب تنها 4 کرسی در دست دارد.

متن این خبر در الجزیره

نظر شما