شناسهٔ خبر: 67333854 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

اقدام عجیب طالبان؛ بازداشت 28 نفر به خاطر آوازخوانی! اقدام عجیب طالبان؛ بازداشت 28 نفر به خاطر آوازخوانی!

یرو‌های طالبان ویدئویی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد ۲۸ تن از ساکنان شهرستان بغنی استان هلمند در جنوب افغانستان را به اتهام آوازخوانی و نواختن موسیقی بازداشت کرده‌اند. به گزارش فرارو، طالبان دستان این افراد را از پشت با ریسمان بسته‌اند و از چهره آن‌ها رو به دوربین فیلم گرفته‌اند. نیرو‌های طالبان،

صاحب‌خبر -

یرو‌های طالبان ویدئویی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد ۲۸ تن از ساکنان شهرستان بغنی استان هلمند در جنوب افغانستان را به اتهام آوازخوانی و نواختن موسیقی بازداشت کرده‌اند.

به گزارش فرارو، طالبان دستان این افراد را از پشت با ریسمان بسته‌اند و از چهره آن‌ها رو به دوربین فیلم گرفته‌اند. نیرو‌های طالبان، چندین بار و به‌شکل متوالی، شهروندان افغانستان را به اتهام رقص و پایکوبی بازداشت کرده‌اند.

طالبان موسیقی را حرام می‌دانند و به همین دلیل فعالیت موسیقی‌دانان را در افغانستان ممنوع کرده‌اند.

چندین خواننده و نوازنده در دوران حکومت طالبان کشته شدند و عاملان این قتل‌ها هم بازداشت نشدند. شمار زیادی از اهالی موسیقی هم از ترس طالبان و بیکاری کشور را ترک کردند و آوازخوانان و نوازندگانی هم که در افغانستان حضور دارند در بدترین وضعیت اقتصادی ممکن زندگی می‌کنند.

حکومت طالبان در چندین مورد آلت‌های موسیقی را آتش زدند و تاکید کردند که آلات موسیقی نباید نواخته شود. طالبان به رسانه‌های دیداری و شنیداری (رادیو و تلویزیون) داخل افغانستان هم دستور داده‌اند که به هیچ وجه موسیقی پخش نکنند.

 

منبع: etemadonline-664455

نظر شما