شناسهٔ خبر: 67333945 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

زاکانی: امروز مردم در سختی هستند و این سختی باید مرتفع شود

صاحب‌خبر -
شفقنا- کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز مردم در سختی هستند و این سختی باید مرتفع شود. کشور نیاز به آبادانی و پیشرفت دارد. این آبادانی بستر منزلت‌یابی ما در منطقه و جهان است.
به گزارش شفقنا، آقای علیرضا زاکانی، عصر امروز در دیداری با طلاب، ائمه جماعات و مبلغین دینی در مسجد ولیعصر بلوار ابوذر تهران گفت: انقلاب اسلامی، یک انقلاب جهانی بود و پیام آن نیز بعد از چهل و اندی سال در اقصی نقاط دنیا میبینیم. منطقه ما به عنوان گل مناطق جهان، به عنوان محله پاسبانی رژیم گذشته بود برای غرب، اما امروزه نظام اسلامی گره‌گشای منطقه است. با یک شرایط جدید مواجهیم.
وی افزود: با تکثیر الگوی موفق می توانیم تمدن نوین را رقم بزنیم. لازمه این تمدن عینیت بخشیدن به آرمانهای انقلاب اسلامی است. ما گام هایی را برداشتیم اما این به تعبیر رهبری اسلام‌مالی است و رویکردی حداقلی بوده است.
وی بیان کرد: اگر جمهوری اسلامی رفاه، استقلال و آزادی داد، در مسیری قرار داریم که بخشی از کار آن هنوز مانده است. ما امروز «سیدالشهدای خدمت» را از دست دادیم و با شهادت ایشان هنوز اثرگذاری ایشان استمرار خواهد بخشید. اما حاصل کار ایشان این بود که بعد از اصلاح قانون اساسی، هیچ دولتی اساس کارش را بر مبنای قانون قرار نداد، این شهید این نسبت و تطابق را درست کرد، لذا کارهای او برکات داشت.
وی گفت: در مسیر نظام فرهنگی، مسجد، خانواده، مدرسه و… نقشی دارند اما نقش قوام‌بخش به دوش حوزه است. این انقلاب از درون حوزه برخاست، این انقلاب در عرصه سیاسی تغییری ایجاد کرد، اما اساس شاکله و مواردی که باید در او نظریه‌پردازی‌هایی می شد کامل نشد. این نیاز اولیه حکومت حوزه است. نمی شود با نظریات غربی، نظام اسلامی را قوام بخشید، باید به بنیان دید بازگشت و با آن بنمایه‌ها نظام را تقویت کرد. اساس قوام نظام در اسلام، فرهنگ است در غرب اقتصاد است.
آقای زاکانی گفت: در نظام اسلامی به هر نقطه ای که می رسیم فرهنگی فکر می کنیم. حتی در اقتصاد هم در برخی موارد رویکرد، رویکردی فرهنگی است. 

وی در ادامه افزود: حکومت نیازمند حوزه است تا قوام خودش را ذیل حوزه امتداد ببخشد. در حوزه عمل و زندگی، نیازمند فقه مضاف هستیم تا در عرصه اجتماع دستگیری کند از کسانی که قصد حکمرانی دارند. حوزه همچنین باید در عرصه تربیت نیز وارد شود. حوزه باید با اساس جهت‌دهی حوزه و سایر اجزا مثل دانشگاه، مدرسه، عموم مردم و… اتفاقات بزرگی را رقم بزند. یک روی سکه کمک حوزه به حکمرانی است، یک روی دیگر آن ترویج سبک زندگی درست در جامعه است.
وی عنوان کرد: به اعتقاد من حکومت محتاج حوزه علمیه است تا اساس اداره بهتر و زندگی بهتر برای مردم را فراهم آورد. انتخابات عرصه تحول کشور را می تواند تسریع کند. انقلاب تجاربی را پشت سر گذاشته است و بهترین راه، مسیر شهید رییسی و البته اصلاح برخی معایب مسیر گذشته است.
وی افزود: امروز مردم در سختی هستند و این سختی باید مرتفع شود. کشور نیاز به آبادانی و پیشرفت دارد. این آبادانی بستر منزلت‌یابی ما در منطقه و جهان است. ما در برنامه خودمان در بخش نیازهای مردم ۳هدف را دنبال می کنیم: ۱-توسعه رفاه،۲- تعمیق تعلیم و تربیت بر محوریت رشد خانواده، ۳-آزادی و امنیت و حریم. تمام این برنامه ها هم بنا به فرمایشات و تاکیدات امامین انقلاب است.

نظر شما