شناسهٔ خبر: 67284157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انتقاد آیت‌الله سعیدی از برخی اظهارات علیه دولت شهید رئیسی

امام جمعه قم گفت: باوجود بدرقه بسیار گسترده مردم درخداحافظی با شهدای خدمت و تعریف و تمجیدی که مقام معظم رهبری از رئیس‌جمهور شهید داشتند درعین‌حال برخی صحبت ازمقابله با روند سه‌ساله آیت‌الله رئیسی می‌کنند و خط آمریکا، صهیونیست و دشمن را دنبال می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از شعرای آیینی و مداحان دو شهر میبد و اردکان استان یزد که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به نقش قابل‌توجه علما در حفظ اعتقادات دینی و باورهای انقلابی مردم یزد، اظهار داشت: ساده‌زیستی و با مردم بودن علما به‌ویژه آیت‌الله شیخ محمدابراهیم اعرافی، و بیت شریف و فرزندشان آیت‌الله علیرضا اعرافی نقش ماندگار و ارزشمندی در حفظ دیانت مردم میبد یزد داشته است.

 وی با بیان اینکه نقش مردم در حرکت نظام، مورد تأکید اسلام و قرآن است، گفت: هر کسی که داعیه انقلاب و نهضت دارد اگر نقش مردم را به‌خوبی شناخته باشد می‌تواند از این ظرفیت بزرگ الهی و تکوینی برای پیشبرد اهداف نهضت استفاده کند و اگر کسی نقش مردم را ندانست و یا مقطعی به مردم نگاه کرد و معتقد بود که مردم باید انقلاب کنند و بعد کنار بروند و کار را به سیاستمداران بسپارند نمی‌تواند پیشرفتی داشته باشد.

 امام‌جمعه قم تصریح کرد: اسلام معتقد است که اگر مردم در صحنه باشند هر توطئه‌ای هم که بخواهد در جامعه شکل بگیرد مردم آن را خنثی می‌کنند و خداوند به پیامبر می‌فرماید اگر دشمنان خواستند به تو نیرنگ بزنند نگران نباش؛ زیرا نصرت خدا و تأیید مؤمنان تو را بس است.

 وی با بیان اینکه امروز در آستانه انتخاب دیگری هستیم، گفت: شورای نگهبان افرادی را معرفی کردند که با سلایق مختلف مردم هم سازگار است و از همه طیف‌ها نماینده‌ای در این جمع حضور دارند و مردم باید از میان این افراد فرد اصلح را انتخاب کنند.

 آیت‌الله سعیدی افزود: با وجود بدرقه بسیار گسترده، مؤمنانه و مجاهدانه مردم در خداحافظی با شهدای خدمت و تعریف و تمجیدی که مقام معظم رهبری از رئیس‌جمهور شهید داشتند درعین‌حال برخی صحبت از مقابله با روند سه‌ساله آیت‌الله رئیسی می‌کنند و خط آمریکا، صهیونیست و دشمن را دنبال می‌کنند.

 وی با تأکید بر اینکه شهید آیت‌الله رئیسی هیچگاه فردای مردم را فدای امروز نکرد، گفت: امروز مردم هم باید آباد باشد؛ ولی نه به بهای تخریب آینده کشور؛ بنابراین باید توجه داشته باشیم که انسان بدون تحمل سختی‌ها نمی‌تواند به راحتی برسد.

 امام‌جمعه قم افزود: خیلی از مردم شاکر و قدردان زحمات آیت الله رئیسی بودند و برخی هم هستند که مخالفت می‌کنند و ملت باید در این امتحان انتخاب کنند که کدام مسیر ادامه پیدا کند و توجه داشته باشد که ما هر لحظه در معرض امتحان قرار داریم و امتحانات محل لغزش و خطر است و اگر با توکل بر خدا قدم برداریم خداوند در لغزشگاه‌ها ما را حفظ خواهد کرد.

 وی با اشاره به دهه کرامت از عید سعید قربان تا عید غدیر عنوان کرد: عید قربان در حقیقت نماد تعبد به خدا و گذشتن از دنیا است و درس این عید برای ما این است که گاهی اوقات برای یک ارزش والا باید از خیلی از دلبستگی‌های خود دل بکنیم و عید غدیر به ما می‌آموزد که وقتی از دنیا دل بریدیم به ولایت و امیرالمؤمنین (ع) دل ببندیم و همان‌طور که قران از ما خواسته است پیمان اخوت و برادری در جامعه ایجاد کنیم.

 آیت‌الله سعیدی در ادامه با اشاره به اشعاری که در این مجلس خوانده شد دو عنصر تخیل و مبالغه را مهم‌ترین ارکان شعر دانست و اظهار داشت: در سرودن شعر برای اهل‌بیت (ع) به هیچ‌کدام از این دو عنصر نیاز نیست؛ زیرا کرامات و مقام اهل‌بیت به‌اندازه‌ای بالاست که نیازی به تخیل و مبالغه ندارند.

 وی با بیان اینکه باید از روایات و زیارات به‌ویژه زیارت جامعه کبیره در اشعار استفاده شود، گفت: زیارت جامعه کبیره برای مداحان رزق است و شاعران و مداحان می‌توانند استفاده زیادی از معارفی که در این زیارت بیان شده است ببرند

انتهای پیام/

نظر شما