شناسهٔ خبر: 67284142 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پرداخت وام ضروری ۳۰ میلیونی به بیش از ۱۹ هزار بازنشسته

ایسنا

مدیرکل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری ضمن اشاره به پرداخت وام ۳۰ میلیونی به ۱۹ هزار و ۱۰۰ نفر از امروز گفت: مقرر شد به جای پرداخت وام به ۲۸ هزار نفر در هر دوره ۶۲ هزار نفر وام دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق،‌ یاسر گریوانی در مورد مشکلات سالمندان کشور اظهارکرد: بنابر رویه سابق در صندوق بازنشستگی کشوری، برخی خدمات از جمله وام، بسته‌های رفاهی و بهره‌برداری از تورهای سفر به سالمندان ارائه می‌شد. اما تمام بسته‌ها به دلیل منقضی شدن تاریخ قرارداد و یا ضعف‌های مالی بلااستفاده بودند. در سال گذشته یک بازنگری در این روند انجام شد و بسته‌هایی که صرفا شکل ظاهری داشت و مزیتی برای بازنشسته نداشت، حذف شد. برخی از آنها نیز مانند بهره‌مندی از خرید در فروشگاه‌های زنجیره نیز ادامه پیدا کرد.

وی افزود: درحال حاضر با چند شاخص برخی خدمات ارائه می‌شود. حتما ۳۱ استان باید شمولیت و پوشش داشته باشند که گاها مشاهده شده بود خدمات در برخی استان‌ها ارائه می‌شد. همچنین شیب مزیت را از استان کم برخوردار به مرکز هدایت کردیم. از امروز وام ضروری به مبلغ ۳۰ میلیون تومان به ۱۹ هزار و ۱۰۰ نفر پرداخت می‌شود.

گریوانی که در مصاحبه‌ای رادیویی سخن می‌گفت، تشریح کرد: در ادوار گذشته، ثبت نام‌های متعدد برای این وام شکل گرفته بود و بازنشسته سال‌ها برای این وام در انتظار بود. کمیته تسهیلات، خدمات و وام تشکیل شده و یک آیین نامه جدید شکل گرفته است. در سال گذشته حدود ۱۹۰ هزار نفر وام دریافت کردند. سال گذشته از بین ۸۲۴ هزار نفر ثبت نام کنندگان در صف به ۲۰۰ هزار نفر وام پرداخت شد. از میان ۶۲۴ هزار نفر نیز، کسی که به نماینده مجلس دسترسی داشت توانست وام خود را دریافت کند.

مدیرکل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به ۱۰۷ هزار وام اولی از بین ۶۲۴ هزار نفر خاطرنشان کرد: خط قرمز پرداخت وام‌ها این بود که تنها ۱۰۷ هزار نفر وام دریافت کنند که بخشی در ماه گذشته و بخشی فردا و پس فردا وام دریافت می‌کنند. براساس تعاملی که با بانک مربوطه انجام شد، مقرر شد به جای پرداخت وام به ۲۸ هزار نفر در هر دوره ۶۲ هزار نفر وام دریافت کنند.

نظر شما