شناسهٔ خبر: 67334303 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شهرکرد خنک‌ترین ایستگاه در بین مراکز استان‌های کشور شد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرکرد در ۲۴ ساعت گذشته با کمینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه مراکز استان‌های کشور گزارش شد. معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرکرد در ۲۴ ساعت گذشته با کمینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه مراکز استان‌های کشور گزارش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ در حالی که بیشینه دمای هوا در ۹ شهر استان‌های بوشهر، خوزستان و فارس طی شبانه روز گذشته به ۵۰ درجه سانتیگراد و بیشتر از آن رسید، هوا برخی از مناطق چهارمحال و بختیاری در کمینه خود ۱۰ درجه سانتیگراد است.

این مناطق شامل «خورموج» در بوشهر با دمای ۵۰.۹، «گتوند و بستان» در خوزستان ۵۰.۶، «شبانکاره» در بوشهر ۵۰.۵، «دژگاه دهرم» فارس ۵۰.۴، «کشاورزی اهواز، صفی آباد دزفول» و «آب پخش» بوشهر ۵۰.۲ و شوش در خوزستان با دمای ۵۰ درجه سلسیوس است.

حدود ۶ روز متوالی است که بیشینه دمای هوا در برخی شهرهای مناطق جنوب غرب کشور به بیش از ۵۰ درجه می‌رسد.

معصومه نوروزی روز یکشنبه گفت: همچنین سورشجان با کمینه دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه استان و لردگان و بازفت با ۳۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه‌های استان گزارش شدند.

وی با اعلام هشدار سطح زرد وزش باد و انتقال گرد و غبار در استان، تصریح کرد: وزش باد در روز سه‌شنبه از شدت بیشتری برخوردار است و در برخی از ساعات باعث آلودگی هوا و کاهش کیفیت آن می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از افرایش نسبی دما در استان خبر داد و گفت: روند افزایشی دما در روز سه‌شنبه و چهارشنبه متوقف می‌شود اما از روز پنجشنبه هوا در استان گرم‌تر می‌شود.

میانگین دمای استان در سال جاری نسبت به میانگین بلندمدت آن ۱.۶ درجه سانتی‌گراد افزایش یافته است این در حالی است که میانگین افزایش دمای استان در همین مدت ۱.۴ درجه سانتی‌گراد بوده است.

نظر شما