شناسهٔ خبر: 67284120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مذاکره با چین و روسیه برای سرمایه‌گذاری در چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چابهار یک منطقه راهبردی و بهترین موقعیت برای سرمایه‌گذاری است و همینجا اعلام می‌کنم سیستان و بلوچستان استانی با ظرفیت‌های فراوان است و همه اقدامات برای سرمایه‌گذاری در این منطقه فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در نشست شورای سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: شرایط سرمایه گذاری باید فراهم شود تا افراد مختلف بومی درآمدهای خود را در خود استان سرمایه گذاری کنند.

وی گفت: همه جلسات باید خروجی داشته باشد و منجر به حل مشکلات مردم باشند و اینکه همیشه جلسه بی نتیجه بگذاریم و آخرش هیچ مشکلی حل نشود، دردآور است.

وی ظرفیت بندر، راه آهن و امکانات رفاهی را فرصت خوبی برای سرمایه گذاری عنوان کرد و ادامه داد: سواحل 541 کیلومتری استان از گواتر تا زرآباد سراسر مستعد سرمایه گذاری است و این فرصت طلایی را نباید از دست بدهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مشکلات سرمایه گذاران باید سریعا پیگیری شود اینکه همیشه جلسه برگزار کنیم و بدون نتیجه همچنان مشکلات ماندگار باشد و پیگیری نشود به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

کرمی افزود: حذف بروکراسی اداری و تسهیل در سرمایه گذاری ضروری است و نباید یک نسخه برای کل کشور پیچیده شود و همه همان را اجرا کنند و ما بعنوان مسئول همیشه باید در جهت حل مشکلات حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: برای تردد خودروهای پلاک منطقه آزادچابهار در سراسر استان سیستان و بلوچستان اقدام و پیگیری شد و این تردد الان در حال انجام است و براساس اختیاراتی که داشتم تصمیم گرفتم و رأی دیوان عدالت اداری را هم گرفتیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رئیس جمهور شهید بر حل مشکلات مردم و حذف بروکراسی اداری تاکید داشتند و این امر می تواند به افزایش اشتغال و تولید کمک کند.

کرمی افزود: دانشگاه؛ محور توسعه است و فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و در حوزه آموزش در سال گذشته 10 هزار نفر آموزش دیده اند بنابراین بایستی شرکت دانش بنیان را حمایت کنیم.

وی ادامه داد: 180 کیلومتر بزرگراه در سال گذشته زیر بار ترافیکی رفته است و 220 کیلومتر بزرگراه نیز در حال ساخت است.

وی بیان کرد: با چینی‌ها، کشورهای آسیای میانه و روسیه در حال مذاکره هستیم و چابهار در حال رشد است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقتصاد دریا محور خیلی مهم است چون هر چه در روی زمین است 2 برابر آن در دریا موجود است و می توان بر سواحل، جلبکها، آبزیان و صدها موارد دیگر سرمایه گذاری کرد.

کرمی افزود: هفت کارخانه مس، طلا و چندین مورپ دیگر در حال کار است و قرار بود با حضور رییس جمهور شهید آنها را افتتاح کنیم که اینها برای اشتغال خیلی مفید هستند.

وی ادامه داد: ایجاد باغات موز و نخلستانهای مختلف را تاکید داریم و برخی هم انجام شده است و در کنار این اقتصاد گردشگری هم باشد می تواند به اقتصاد مردم کمک کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چابهار شرایط ویژه ای دارد و ارتباطات با افغانستان و پاکستان روز به روز در حال گسترش است و با راه اندازی بخش های مختلف تولید می توان به کشورهای همسایه صادرات کرد.

انتهای پیام/

نظر شما