شناسهٔ خبر: 67284083 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

رهبر حزب الله لبنان، قبرس را تهدید کرد

این نخستین بار است که حزب‌الله لبنان یک کشور عضو اتحادیه اروپا را تهدید می‌کند / قبرس قبلاً به اسرائیل اجازه داده بود از حریم هوایی خود برای رزمایش‌های هوایی گاه به گاه استفاده کند و تأکید کرد که این امر هرگز در زمان درگیری رخ نداده است.

صاحب‌خبر -

حزب الله لبنان اسرائیل و قبرس را تهدید کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز،  رهبر حزب‌الله لبنان (سید حسن نصرالله) در تازه‌ترین سخنرانی خود، علاوه بر اسرائیل، قبرس را نیز تهدید کرد. رهبر حزب‌الله لبنان قبرس را متهم کرد که به اسرائیل اجازه می‌دهد از فرودگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی‌اش برای انجام تمرینات نظامی استفاده کند.

وی گفت: «در یک کلمه می‌گویم که دولت قبرس باید هوشیار باشد که باز کردن فرودگاه‌ها و پایگاه‌های قبرس به روی دشمن اسرائیلی برای هدف قرار دادن لبنان به این معنی است که دولت قبرس بخشی از جنگ شده و مقاومت (حزب‌الله) به عنوان بخشی از جنگ با آن برخورد خواهد کرد.»

سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) در سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که «در صورت وقوع یک جنگ گسترده‌تر، هیچ مکانی در اسرائیل در برابر موشک‌ها و پهپادهای [حزب‌الله] امن نخواهد بود.»

نصرالله افزود: اسرائیل «می‌داند که آنچه در دریای مدیترانه در انتظارش است بسیار بزرگ است... و در مواجهه با نبردی به این بزرگی، می‌داند که این بار باید در زمین، هوا و دریا منتظر ما باشد.»

این نخستین بار است که حزب‌الله لبنان یک کشور عضو اتحادیه اروپا را تهدید می‌کند.

نیکوس کریستودولیدس، رئیس جمهوری قبرس هرگونه ادعا مبنی بر همسویی کشورش با هر طرف درگیری را رد کرد و گفت که کشورش هیچ‌گونه امکانات زمینی یا پایگاهی در اختیار ارتش اسرائیل قرار نمی‌دهد.

با این حال، قبرس قبلاً به اسرائیل اجازه داده بود از حریم هوایی خود برای رزمایش‌های هوایی گاه به گاه استفاده کند و تأکید کرد که این امر هرگز در زمان درگیری رخ نداده است.

نظر شما