شناسهٔ خبر: 67283906 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون امور فرهنگی کمیته امداد اعلام کرد

بازگشت به تحصیل ۳۶ هزار دانش‌آموز در مرز بازماندگی از تحصیل

رئیس کمیته امداد گفت: در کمیته امداد باید به نقطه‌ای برسیم که حتی یک دانش‌آموز به دلیل فقر مالی ترک تحصیل نکند و یا از تحصیل باز نماند و امروز این قول را می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،‌ سیدمرتضی بختیاری در «رویداد ملی بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان تحت کمیته امداد» با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ خدمت‌رسانی به مردم، بیان کرد: اقدامات حوزه فرهنگی کمیته امداد در بازگشت دانش‌آموزان نیازمند به تحصیل و جلوگیری از ترک تحصیل این دانش‌آموزان، ستودنی است و در نتیجه چند سال زحمت کشیدن، امروز شیرینی کار را می‌بینیم.

بختیاری با بیان اینکه این کار بزرگ با قوت ادامه خواهد داشت، افزود: در کمیته امداد باید به نقطه‌ای برسیم که حتی یک دانش‌آموز به دلیل فقر مالی ترک تحصیل نکند و یا از تحصیل باز نماند و امروز این قول را می‌دهیم.

وی گفت: همه ما در کمیته امداد پیمان بسته‌ایم نقشی جز خادمی خانواده‌های تحت حمایت نداشته باشیم و بر این کار افتخار می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، آیت‌الله کازرونی، رئیس هیات امنای کمیته امداد نیز در  این مراسم در سخنانی گفت: کار مهم کمیته امداد در سراسر کشور در حوزه بازگشت به تحصیل، پیدا کردن دانش‌آموزان محروم و بی‌بضاعت و در پناه گرفتن آنهاست.

وی افزود: هیچ سازمان و اداره‌ای در نظام این وظیفه را به عهده نگرفته و اگر نبود کمیته امداد و نفس قدسی امام(ره) و هدایت‌های مقام معظم رهبری، خواب و آسایش بر همه ما حرام بود. چطور می‌توان آسایش داشت در حالی که فرزند یتیمی دچار مشکلات باشد.

آیت‌الله کازرونی با بیان اینکه کمیته امداد اظهار کرد: علم خاتم ملک سلیمان است و کار حوزه فرهنگی کمیته امداد هدایت و دستگیری است و اگر دانش‌آموز عزیز و نور چشم ما به این معنا برسد که علم چقدر ارزش دارد، سلیمان زمان خود خواهد شد. علم بشر را سلطان این عالم کرده است و در عالم سیاست و مادی نیز همین است، علم که بیشتر شود سلطانی می‌آورد.

وی کار کمیته امداد را معرفت‌افزایی و تزریق دین و دیانت دانست و گفت: علم اجتماعی و مادی به بشریت جان و حرکت می‌دهد.

رئیس هیات امنای کمیته امداد با تقدیر از نقش خیران در تامین مایحتاج خانواده‌های تحت حمایت، تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف کمیته امداد تهیه خانه و امکانات برای جامعه هدف است که خیران نقش اساسی در این زمینه دارند.

حجت‌الاسلام علی جعفری،‌ معاون امور فرهنگی کمیته امداد نیز گفت: این نهاد در خصوص پیشگیری از بازماندگی و ترک تحصیل دانش‌آموزان در دهک‌های یک تا چهار برنامه‌ریزی انجام داده و به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده است.

وی افزود: اگر در این مساله همه دست به دست هم دهیم، می‌توانیم از ترک تحصیل دانش‌آموزان در کشور جلوگیری کنیم.

معاون کمیته امداد همچنین از بازگشت به تحصیل ۳۶ هزار دانش‌آموز در مرز بازماندگی از تحصیل خبر داد.

انتهای پیام

نظر شما