شناسهٔ خبر: 67334438 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

در گفتگو با تابناک مطرح شد؛

کنسرت علیرضا قربانی را لغو کنید/ تخت جمشید در آستانه نابودی!

رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌گوید نباید اجازه برگزاری رویدادی در تخت‌جمشید داده شود.

صاحب‌خبر -

تابناک-ریحانه شیشه گر: «کنسرت علیرضا قربانی با همراهی گروهی بزرگ از نوازندگان، روز نهم تا ۱۱ تیر ماه در میان ستون‌های تخت‌جمشید برگزار می‌شود.»

.

هرچند بلیط این رویداد به سرعت فروش رفت، اما برخی معتقدند که باید هرچه سریعتر این کنسرت در محوطه تاریخی و جهانی تخت جمشید لغو شود.

.

زهرا احمدی پور رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یکی از مخالفین جدی این کنسرت است.

احمدی پور در گفتگو با تابناک می‌گوید: اجرای رویداد‌های فرهنگی می‌تواند به افزایش جذابیت آن بیافزاید و طبیعیست که هنرمندان به دنبال برگزاری رویداد‌های خود در محوطه و اماکن تاریخی باشند.

.

رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به پیگیری هنرمندان برای گرفتن مجوز برای اجرا در محوطه‌های تاریخی می‌افزاید: با توجه به وضعیتی که بنا‌های تاریخی دارند به نظر می‌رسد که باید در دادن مجوز‌ها سختگیری‌ها افزایش پیدا کند.

احمدی پور ادامه می‌دهد: هنرمندان و طرفداران آن‌ها به صورت اصولی از بنا‌های تاریخی استفاده نمی‌کنند و پس از برگزاری هر رویداد صدمات زیادی به بنا‌های تاریخی وارد می‌شود.

«بودجه محدود مرمت بناها»، «ارتعاش و استقرار آلات موسیقی» و «رفت و آمد مخاطبین» سه موردی هستند که به گفته رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برگزاری هر نوع رویدادی را در اماکن تاریخی خطرناک می‌کنند.

او می‌افزاید: بودجه محدودی برای مرمت بنا‌های تاریخی در نظر گرفته می‌شود علاوه بر این در زمینه حفظ و نگهداری بنا‌ها نیز کوتاهی‌هایی صورت می‌گیرد بنابراین اجرای این رویداد‌ها می‌تواند بنا‌های تاریخی ما را نابود کند.

رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌گوید اگر بنا بر هر دلیلی تصمیم بر دادن مجوز اجرا داده شد باید حتما شرط و شروط‌هایی برای برگزار کننده گذاشته شود و تضمین‌هایی از کنسرت گذار گرفته شود و علاوه بر این، رویداد در با فاصله و شعاعی از محوطه تاریخی برگزار شود.

او ادامه می‌دهد: برگزار کننده برنامه باید نقشه‌ای از نحوه ورود و خروج و محل برگزاری کنسرت تهیه کند و به تایید مراکز مرتبط برساند، البته باز هم با رعایت همه این جوانب، معتقدم که برگزاری کنسرت در این اماکن خطرناک است.

رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌افزاید: صرف گرفتن تضمین و تعهد از برگزار کنندگان کنسرت کافی نیست چرا که گاهی خسارت‌های وارده ممکن است غیرقابل جبران باشد.

نظر شما