شناسهٔ خبر: 67283866 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

اهداف کانادا از اقدام خصمانه جدید علیه ایران

دیپلمات پیشین ایران با تشریح اهداف کانادا از تروریستی خواندن سپاه پاسداران،‌ اظهار کرد: کانادا وارد حوزه‌ای شد که نمی‌تواند مانند گذشته با ایران ارتباط برقرار کند البته ایران، این اقدام را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزیر امنیت عمومی کانادا شامگاه چهارشنبه اعلام کرد کشورش تصمیم گرفته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست به اصطلاح گروه‌های تروریستی قرار دهد و مدعی شد: «این اقدام پیامی قدرتمند است که نشان می‌دهد کانادا از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارد برای مبارزه با گروه‌های تروریستی استفاده می‌کند».

بیشتر بخوانید:

کنعانی: اقدام کانادا هیچ تاثیری در افزایش اقتدار سپاه ندارد

این اقدام در حالی رخ داده که سپاه پاسداران همواره خط مقدم‌ ‎مبارزه با تروریسم در منطقه از جمله ‎داعش بوده است.

«کاظم غریب آبادی» دبیر ستاد حقوق‌بشر ایران با محکومیت اقدام دولت کانادا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: «طنز تلخی است که کشوری که خود از ناقضان عمده حقوق بشر و حامی تروریسم است، نام سپاه را که مسئولیت پاسداری از امنیت ملی و مقابله با تروریسم در منطقه را بر عهده دارد، در فهرست خودخوانده تروریستی قرار داده است».

همچنین «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن اقدام کانادا، آن را اقدامی سیاسی، غیرمتعارف و نابخردانه عنوان کرد و تصمیم نسنجیده دولت کانادا را حرکتی خصمانه و مغایر با موازین و اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل از جمله برابری حاکمیت‌ها و عدم مداخله در امور داخلی دولت‌ها و مصداق تعرض به حاکمیت ملی ایران دانست.

کنعانی گفت: این حرکت غیرمسئولانه و تحریک‌آمیز، در امتداد مسیر اشتباهی است که دولت کانادا طی بیش از یک دهه اخیر تحت تاثیر طیف جنگ‌طلبان و ناقضین واقعی حقوق‌بشر و بانیان اصلی تروریسم در پیش گرفته‌ است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهادی حاکمیتی برآمده از متن ملت ایران و دارای هویت رسمی و قانونی منبعث از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که همگام با دیگر ارکان نیروهای مسلح، مسئولیت پاسداری از امنیت ملی و مرزهای کشور و نیز کمک به امنیت و ثبات پایدار در منطقه از طریق مقابله با پدیده شوم تروریسم را برعهده دارد.

او تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حقوق خود را در پاسخ متناسب و متقابل در قبال این اقدام مغایر حقوق بین‌الملل و علیه ملت و دولت ایران برای خود محفوظ می‌داند.

«علی باقری» سرپرست وزارت خارجه ایران نیز نوشت: «اقدام غیرقانونی کانادا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدیه‌ای سخیف به رژیم «نسل‌کش»، تروریست‌ها و دیگر دشمنان صلح و ثبات منطقه‌ای است و مسئولیت عواقب این تصمیم تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه، بر عهده دولت کانادا خواهد بود».

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما