شناسهٔ خبر: 67283858 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مهار آتش با کمک مردم، نیرو‌های بسیج، مردم محلی و هلال احمر

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین (ع) میداوود سروان عبدالله زکوی و بسیجیان در محل آتش سوزی حضور پیدا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از باغملک: سروان زکوی با حضور در محل حادثه بیان کردند: با حضور نیرو‌های هلال احمر محیط زیست و یک گردان نیروی بسیجی و نیروی مردمی آتش مهار شد، اما امکان شعله ور شدن دوباره آن وجود دارد و هم اکنون ما در محل بحران هستیم و اوضاع تحت کنترل است.

پیام تشکر فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین (ع) میداوود از دست اندرکاران مهار آتش در کوه گردکی

سروان پاسدار عبدالله زکوی، در پیامی از همه عوامل و نیرو‌های شرکت کننده در مهار آتش مراتع و منابع طبیعی منطقه کو‌هستانی بخش تقدیر و تشکر کرد.

متن پیام صادره به شرح زیر است

بسمه تعالی

متأسفانه بار دیگر شعله‌های سرکش و سوزان آتش، وسعت زیادی از مراتع، منابع طبیعی و جنگل‌های کوه گردکی بخش میداوود را طعمه آتش کرد و خسارات فراوانی به مراتع و گونه‌های گیاهی محیط زیست و منابع طبیعی وارده نمود و بخشی از جنگل‌های این کوه را بی‌رحمانه سوزاند، حیوانات و پرندگان و آشیانه هایشان سوختند و قلب‌های هر بیننده‌ای را مجروح کرد.

صحنه‌های فداکاری نیرو‌های داوطلب مردمی در کنار نیرو‌های بسیج، جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی بخشداری و دهیاری‌ها و همه دستگاه‌های اجرایی و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر، شعله‌های آتش را مقهور همت و غیرت مردم این دیار شهید پرور کرد.

درود و سپاس بی‌شائبه خود را به همه عزیزانی تقدیم می‌کنم که در طول این مدت با تلاش شبانه‌روزی در خاموش کردن شعله‌های سرکش، به رغم صعب‌العبور بودن منطقه و کمبود امکانات، همت ایران و ایرانی بودن را تکرار کردند.

اینجانب از مردم عزیز و علاقه‌مندان محیط زیست، عشایر عزیز، بخشدار جهادی میداوود، دهیاران روستا‌های اطراف، اداره محیط زیست شهرستان باغملک و شهرستان هفتکل، هلال احمر شهرستان باغملک، مدیریت و کارکنان پروژه سد آبی میداوود، کارکنان سنگ شکن تیغن خبرنگاران رسانه میداوود و بسیجیان گردان امام علی (ع) میداوود و همچنین گروه‌های جهادی پایگاه‌های حوزه حضرت امیرالمومنین (ع) میداوود و همه آنهایی که خالصانه زحمت کشیدند، تقدیر و تشکر می‌نمایم.

امید است به فضل الهی و همراهی همه ارکان دولت و ملت، شاهد تکرار چنین رخداد‌های فاجعه باری نباشیم؛ ان‌شاالله

نظر شما