شناسهٔ خبر: 67283751 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی

تا زمانی که اقتصاد از سیاست‌زدگی دور نشود، نمی‌توان به رشد و توسعه اقتصادی امیدی داشت

درمان عارضه «سیاست‌زدگی» در اقتصاد، مطالبه شاخص بخش خصوصی از دولت چهاردهم است.

صاحب‌خبر -

تا زمانی که اقتصاد از سیاست‌زدگی دور نشود، نمی‌توان به رشد و توسعه اقتصادی امیدی داشت
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت:  امروز اقتصاد  در تله سیاست‌زدگی گرفتار شده و این نگرش که سال‌هاست در متن اقتصاد جریان دارد، تبعات سنگینی را به پیکره این بخش وارد کرده است.

محمدرضا توکلی‌زاده افزود:انتظار شاخص بخش خصوصی از دولت چهاردهم در گام نخست، درمان این عارضه و تعریف یک راهبرد مبتنی بر عقلانیت برای مسائل کلان این بخش است.

وی گفت: کشور‌هایی که امروز در عرصه اقتصاد موفق عمل کرده و توانسته‌اند راه توسعه را در پیش بگیرند، از سیاست خارجی به عنوان ابزاری برای توسعه تعاملات خود و گستره بازار محصولاتشان بهره می‌برند، اما در کشور ما این سیاست‌ها هستند که هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی برای اقتصاد به وجود می‌آورند.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی افزود: سیاست ما باید با نگاه اقتصادی توأمان باشد و نه تنها اقتصاد از سیاست تاثیر نپذیرد، بلکه مسیر تعیین سیاست‌ها و عملکرد در داخل کشور و در حوزه بین‌الملل نیز متاثر از اقتصاد باشد. در این صورت، بسیاری از مسائل اقتصادی خود به خود مرتفع می‌گردد.

 وی گفت: دولت آینده باید در تصمیم‌گیری برای رفع مشکلات و برنامه‌ریزی صحیح در این حوزه، از نظرات خُبرگان اقتصادی و بازیگران اصلی این عرصه بهره بگیرد.

نظر شما