شناسهٔ خبر: 67283591 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مروری بر اتهام پرحاشیه علیه قالیباف

مهر

در روزهای گذشته اتهامی تکراری علیه یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد که از سوی خطوط هواپیمایی معراج تکذیب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، فروردین سال ۱۴۰۱ ادعایی در فضای مجازی مطرح شد مبنی بر اینکه زهرا مشیر، همسر رئیس مجلس شورای اسلامی، مریم قالیباف دختر رئیس مجلس به همراه همسرش امیررضا بحیرایی به ترکیه سفر کرده و به دلیل حجم بالای بار در فرودگاه ترکیه به مشکل برخوردند. محتوای بار خانواده قالیباف هم مرتبط با خرید سیسمونی بیان شد.

ساعاتی بعد از انتشار این ادعا، الیاس قالیباف با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام ضمن رد خرید سیسمونی، از مردم ایران به دلیل این سفر عذرخواهی کرد و توضیح داد: «خواهرم و همسرش کاری انجام دادند که حتماً غلط است. این سفر آن هم در این شرایط اقتصادی مردم یقیناً اشتباه است‌. آن‌ها برای خرید سیسمونی نرفته بودند و ناراستی‌ها و بزرگ‌نمایی‌هایی در متن‌های منتشر شده وجود دارد اما به هر صورت انجام این سفر خطایی نابخشودنی است، چرا که باعث می‌شود همه تهمت‌هایی که در گذشته به پدرم و خود آن‌ها زده شده است را صحیح جلوه دهد. آنچه این خطا را نابخشودنی‌تر می‌کند آن است که به امید و اعتماد مردم ضربه می‌زند و زبان ضدانقلاب و بدخواهان را دراز می‌کند.
این رفتار حتماً مخالف نظر و مشی و مرام پدرم است. آنان که می‌خواهند خطای فرزند را به پای پدر بنویسند، بدانند که این کار از قبل مورد مخالفت ایشان قرار گرفته بود ولی متأسفانه نادیده گرفته شد.
بنده به سهم خودم از همه مردم عذرخواهی می‌کنم و آن‌ها هم حتماً باید عذرخواهی نمایند. ان‌شاءالله خدا در این شب‌های قدر همه قصورها و خطاهای ما را ببخشد.»

حالا با گذشت بیش از دو سال از این ماجرا و در جریان برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پس از آن‌که دختر محمد باقر قالیباف در یک برنامه تلویزیونی به تشریح جزئیات این ماجرا پرداخت و سفر برای خرید سیسمونی را تکذیب کرد، همان فعال رسانه‌ای در واکنش به این صحبت‌ها با انتشار تصویری از یکی از شرکت‌های هواپیمایی، مدعی حمل ۲۰ بسته و چمدان با مجموع وزن ۲۹۴ کیلوگرم توسط داماد قالیباف در همان پرواز مورد نظر شد که این اقدام با واکنش آن شرکت هواپیمایی مواجه شد و این روایت را تکذیب کرد.

خط هوایی معراج تصاویر پذیرش مسافر در فرودگاه استانبول را منتشر کرد. بر اساس اطلاعات شرکت معراج، خانم زهرا مشیر ۲ بسته به وزن ۲۷ کیلوگرم، آقای امیررضا بحیرایی ۲ بسته به وزن ۳۰ کیلوگرم و خانم مریم قالیباف یک بسته به وزن ۱۳ کیلوگرم به همراه داشته‌اند

روابط عمومی شرکت هوایی معراج ضمن رد برخی ادعاها درباره وزن بار همراه دختر محمدباقر قالیباف، در اطلاعیه‌ای ضمن انتشار تصاویر سیستم پذیرش مسافر در فرودگاه استانبول بر پیگیری قضائی این ادعاها تاکید کرد.

محمد انور بجارزهی سخنگوی ستاد محمدباقر قالیباف نیز درباره طرح ادعای دوباره مطرح شده توسط وحید اشتری ماهینی گفت: موضوعات مطرح شده حقیقت ندارد و اضافه‌بار حمل شده اعضا خانوادهٔ آقای قالیباف کذب محض است و سند مضحک این ادعا هم ساختگی و جعلی است.
سخنگوی ستادهای مرکزی و مردمی محمدباقر قالیباف افزود: خدا را شکر خط دروغ‌ها در حال آشکارشدن است. از خانواده آقای قالیباف تشکر می‌کنیم که به میدان آمدند و پاسخ دروغ‌ها را دادند و به شبهه‌های طراحی شده پاسخ گفتند.
بجارزهی خاطرنشان کرد: تا دیروز می‌گفتند سیسمونی خریدند حالا که دروغ بودن خرید سیسمونی روشن شده رفتند سراغ اینکه لحن صحبت فرزند محمدباقر قالیباف بد بود یا تصویر مضحکی منتشر می‌کنند که هرکسی در خانه‌اش می‌تواند آن را بسازد.

وی همچنین درباره ادعای مطرح شده توسط آقای وحید اشتری ماهینی در خصوص اضافه‌بار حمل شده اعضا خانوادهٔ آقای قالیباف گفت: این موضوع کذب محض است و سند منتشر شده هم ساختگی و جعلی است.

نظر شما