شناسهٔ خبر: 67283562 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

مریم خانمِ قالیباف، خداروشکر شایعه بود، ولی شما شاکی نباشید

سایت برترینها

دیشب دختر قالیباف در تلویزیون چیز‌هایی گفته که در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرده است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

دیشب دختر قالیباف در تلویزیون چیز‌هایی گفته که در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرده است. حالا و در این روز‌های منتهی به انتخابات هر اتفاق کوچکی می‌تواند تاثیر زیادی در آرای کاندیدا‌ها داشته باشد، مثلا همان دیروز، ظریف کاری کرد که حداقل جامعه هواداری پزشکیان را به اصطلاح کیفور کرده.

اینجا به بعد، کار بی‌نهایت دشوار است، هر کنشی و هر اکتی، امکان دارد، کلی ورق را برگرداند. یک مثال دیگر از تحولات ساعت‌های اخیر ماجرا را شفاف‌تر می‌کند؛ دیروز هادی حیدری (کارتونیست) طرحی از سعید جلیلی کشید که رضا کیانیان آن را بازنشر کرد و هواداران جلیلی آن طرح و بازنشرش را غیراخلاقی تفسیر کردند، محتوای طرح به هر حال انتقادی بود، اما واسطه‌ای شد که مساله "اخلاق" وسط بیاید. غرض این که اگر دختر قالیباف برای توضیح آن چه که "هجمه" نام گذاشتنش به تلویزیون می‌آید، خیلی باید مراقب تک تک اکت‌هایش باشد، همین حالا در توئیتر نشستند و وجب به وجب صورتش را آنالیز کرده‌اند، خب چنین حضوری که اصلا به ضرر قالیباف چی‌ها می‌شود، کما این که همین حالا هم شده.

دختر قالیباف می‌گوید، عکسی که از من در شب عروسی منتشر شده، جعلی بوده، می‌گوید شکایت کردیم و ثابت کردیم که جعلی بوده، او می‌گوید شایعات پیرامون خرید سیسمونی از ترکیه، صحت نداشته، فقط برای سفر رفته بودند. خب وقتی همه‌ی این‌ها صحت نداشته و شایعه بوده، چه نیازی به آن میمیک خشمگین و پر طعن و کنایه؟ کاش کمی با آرامش بیشتر و با لحنی لطیف‌تر این جملات را بیان می‌کردید، آن وقت اتفاقا تاثیر سخن هم بیشتر می‌شد! حالا که شُکر خدا مشخص شده تمام خبر‌های پیرامون خانواده قالیباف شایعه بوده، پس نیازی به آن خشم پنهان در عضلات صورت شما نیست. کاش کمی در اتخاذ لحن، ظرافت به خرج می‌دادید، آن وقت این دسته منتقدان عمدتا توئیتری هم خلع سلاح می‌شدند. 

همان ابتدای متن هم نوشته شد که بازی از اینجا به بعد خیلی پیچیده است، یک لبخند کوچک، یک اخم چند ثانیه‌ای، همه و همه زیر ذره‌بین خواهد رفت، برای ما که جز سربلندی ایران، چیز دیگری اهمیت ندارد، اما شما عزیزان مراقب پوست موز‌ها باشید، مبادا سُر بخورید و...

از طرفی دیگر، وحید اشتری خالق ماجرای سیسمونی پس از توضیحات خانواده قالیباف در این خصوص، حالا مجددا اتهامات تکراری‌اش را بازنشر کرده و، اما اعترافاتی ناخواسته علیه خود نیز نوشته است.

وب سایت روز پلاس درباره وحید اشتری نوشت: اشتری در نوشته جدید خود اعلام می‌کند که به خاطر دروغ‌ها و اکاذیبی که منتشر کرده به ۱۴ماه حبس محکوم شده است.

دستپاچگی وحید اشتری باعث می‌شود تصویری را که قبلا توسط هواپیمایی معراج تکذیب شده را منتشر کند. وی مدعی اضافه بار دختر قالیباف می‌شود درحالی که روابط‌عمومی معراج پیش‌تر هم اضافه بار را تکذیب کرده بود هم درگیری با متصدی پذیرش و این را داستان پردازی نویسنده برای باورپذیر کردن سناریو ساختگی دانسته بود. 

وی در ادامه متنی می‌نویسد که نشان میدهد وی اساسا یا با نظام جمهوری اسلامی مشکل دارد و یا به طور کلی قانون را قبول ندارد و به به نظر می‌رسد به دنبال صیانت قضایی جهت انتشار توهمات و دروغ است و دستگاه امنیتی قضایی مورد تایید او باید در برابر هر دروغ و تهمتی سکوت کند وگرنه او به آن‌ها برچسب می‌زند.

اشتری که در چند پرونده با شاکیان متفاوت محکوم شده است می‌نویسد: «اینقدر خیال‌شان از همراهی نهاد‌های امنیتی و قضایی در کشور راحت است که در تلویزیون دروغ می‌گویند …»، اما توصیه می‌شود این جمله مجددا درخصوص اشتری خوانده شود، آیا او گمان می‌کرد از حمایت خاصی از افراد خاصی برخوردار است که به راحتی دروغ می‌گفت؟

با برخورد قاطع دستگاه‌های امنیتی و قضایی در روز‌های اخیر، به نظر می‌رسد اشتری میداند دیر یا زود قانون با وی برخورد خواهد کرد، و این آخرین تلاش او برای ادای دین به فرد یا افرادی است که در انتشار این تهمت‌ها همراه او بودند.

نظر شما