شناسهٔ خبر: 67283508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افتتاح تقاطع میدان امام(ره) اراک با حضور وزیر کشور

تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی(ره) اراک با حضور وزیر کشور افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، احمد وحیدی پیش از ظهر امروز‌ در آیین افتتاح پروژه امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) در 13 هکتار انجام شد، این پروژه یک بار ترافیکی زیادی را از شهر برمی‌دارد و تسهیلات خوبی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

وی افزود: این پروژه به لحاظ وسعت تقریبا جزو نادر مواردی است، پروژه‌ امام خمینی (ره) در فرصت کم  و با کار  24 ساعته انجام شد.

وزیر کشور ادامه داد: در سفر قبل بنده و بازدید از این پروژه، انجام پروژه به صورته 24 ساعته در دستور قرار گرفت، کار بسیار ارزشمند است از استاندار شهردار و مردمی که بی صبرانه منتظر افتتاح این پروژه بودند قدردانی می‌کنم.

در حوزه راه و شهرسازی 44 پروژه بزرگ مورد بهره‌برداری رسید

"سردار محمدرضا رحمانی" مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز در آیین افتتاح پروژه‌های شهری استان مرکزی و شهر اراک اظهار داشت: پروژه امام خمینی (ره) یکی از افتخارات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است، افتخار قرارگاه این است که سه سال در کنار شهید جمهور پروژه‌های متعدد ملی و استانی را به بهره‌برداری رساند.

وی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سال گذشته در کنار مشکلات مالی و‌ تحریکی پروژه‌های متعهد ملی را به اتمام رساند، در حوزه راه و شهرسازی بیش از 44 پروژه بزرگ مورد بهره‌برداری رسید که شش پروژه به دست رىیس جمهور شهید مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تصریح کرد: در حوزه پروژه‌های مربوط به وزارت کشور سال گذشته 12 تقاطع غیرهمسطح شهری افتتاح شد و 24 کیلومتر خط مترو به بهره‌برداری رسید که متروی پرند یکی‌ از افتخارات دولت سیزدهم است که به دستور رییس جمهور شهید به بهره‌برداری رسید.

رحمانی ادامه داد: تقاطع امام خمینی (ره) به عنوان دویست و سی و یکمین تقاطع شهری بوده که توسط قرارگاه خاتم الانبیا ساخته و از جهت تسهیل تردد داخل شهرها تقدیم مردم شده است، در سال جدید در حوزه راه و شهرسازی 63 پروژه در دست اقدام وجودداشت که  یکی از آنها ایوان مصلی بود و علی رغم اینکه مشکلات نقدینگی وجود داشت اما براساس تعهد این پروژه به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه در مناطق محروم مانند سیستان و بلوچستان پروژه‌های بیشتری نسبت به شهرها اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: امروز یک ظرفیت فنی و تجهیزاتی قوی در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا وجود دارد و وابستگی به خارج نداریم، ظرفیتی بزرگ در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا وجود دارد که هر پروژه در هر سطحی از تکنولوژی و هر حجم اجرایی را می‌توان به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار کرد.

ثبت 20 میلیون تردد خودرو در محورهای ارتباطی استان مرکزی

داود قربانی، رئیس شورای شهر اراک در این آیین اظهار داشت: کلانشهر اراک با جمعیت 500 هزار نفر در مرکزیت حمل و نقل و تردد کشور واقع شده و در ایام تعطیلات نوروز بیش از 20 میلیون تردد خودرو در محورهای ارتباطی استان ثبت شده است.

وی افزود: استان امامین انقلاب هفت هزار شهید تقدیم کرده و نیازمند حمایت هیات دولت است، لازم است زیرساخت هوایی، جاده ای و‌ ریلی استان مرکزی مورد توجه مدیران در سطح ملی قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک بیان کرد: ایران و مردم اکنون در آزمون بزرگی با عنوان انتخابات ریاست جمهوری سنجیده می شوند و موجب ناامیدی دشمنان را فراهم می‌کنند. نخستین پیام در شهادت آیت الله رییسی، حضور پرشور پای صندوق رای است تا بار دیگر برگ زرین بر تاریخ کشور اضافه می‌شود.

به گزارش تسنیم، براساس اعلام شهرداری اراک، تقاطع غیر همسطح میدان امام خمینی (ره) حدود 13 هکتار وسعت دارد و داری یک زیرگذر در امتداد جاده اراک - تهران به طول حدود 1800 متر و 2 لاین به عرض حدود 25 متر و 2 چپ گرد از همسطح به زیرگذر و میدان هم‌سطح و 2 راست گرد است و عملیات اجرایی این طرح از خردادماه 1401 آغاز و هزینه تمام شده آن نیز 2 هزار میلیارد ریال است.

انتهای پیام/711/

نظر شما