شناسهٔ خبر: 67283477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی:

شهدای خدمت، الگویی برای حکمرانی مطلوب هستند

تبریز- ایرنا- رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی گفت: ویژگی‌های رفتاری و حکمرانی شهدای خدمت، نمونه‌ای از حکمرانی مطلوب است و خون پاک شهیدان بر پای این حکمرانی امضا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، میکائیل جمالپور روز پنجشنبه در سومین همایش ملی حکمرانی مطلوب از منظر امام علی (ع) در دانشگاه پیام نور مرکز تبریز ، اظهار کرد: امسال، سومین سالی است که دانشگاه پیام نور استان توفیق یافته تا همایشی با موضوع روز به عنوان حکمرانی مطلوب از منظر امام علی(ع) را برگزار کند.

وی افزود: اقداماتی در راستای حکمرانی مطلوب مثل تاسیس مرکز آموزش عالی در کشور انجام شده است که بیان می‌دارد حکومت مهم است اما بحث حکمرانی اهمیت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: امسال نگاه ویژه‌ای به موضوع انتخابات و مشارکت‌ مردمی در همایش وجود دارد و مثل سال‌های گذشته پیگیر برگزاری هرچه پربار تر این همایش هستیم.

جمالپور گفت: امسال نزدیک به ۶۰ مقاله از مراکز دانشگاهی، حوزوی و محققان آزاد به دبیرخانه سومین دوره همایش ملی حکمرانی مطلوب ارسال شده بود که از بین آن‌ها ۲۰ مقاله توسط داوران انتخاب شده است و چاپ می‌شود.

وی با اظهار امیدواری به اینکه بتوان در قالب این همایش‌ها، الگوهای عملی حکمرانی مطلوب را نشان دا د، گفت: شهید آیت الله رئیسی و شهید آیت الله آل هاشم نمونه عملی این نوع از حکمرانی هستند.

شهدای خدمت، الگویی برای حکمرانی مطلوب هستند

جمهوری اسلامی دارای نقشه راه در روند جهانی شدن است

کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل نیز در این همایش اظهار کرد: ایران در حیات چندین هزار ساله خود، فراز و فرودهای مختلفی را تجربه کرده و در شرایط بعد از انقلاب اسلامی نیز شاهد ترسیم افق جهانی سازی در کشورهای دنیا هستیم.

هادی ثروتی افزود: مباحث، رساله‌ها و دانشنامه‌های مختلفی در خصوص جهانی شدن و جهانی سازی نوشته شده و این حرکت در کشورهای غربی دارای پشتوانه‌هایی است و در قالب لابی گری‌ها، نفوذ و فشار در کشورهای مختلف، پشت صحنه‌هایی ایجاد شده و این کشورهای سلطه گر قصد دارند تا با پشتوانه قدرت اقتصادی، نظام سلطه را توجیه کنند.

وی ادامه داد: کشورهای سلطه گر در قالب موضوع جهانی سازی به یک شکل متمرکز با نگاه فرهنگی گرانشی، اقتصادی نظریه پرداز و تئوریک کردن نگاه‌ها در ابعاد لیبرالی به دنبال تثبیت نگاه جهانی شدن یا همان آمریکایی شدن هستند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در باب پدیده جهانی شدن دارای نقشه راه بوده و تاثیرگذار و تعیین کننده است.

ثروتی افزود: هندسه نظام اسلامی و حرکت اسلام از دوران پیامبراکرم(ص)، شواهد و نشانه‌هایی به ما می‌دهد که جهانی سازی اسلام از بیش از یکهزار سال گذشته مطرح شده است و در جهانی مملو از ظلم، انسان‌ها را به مقصد رهنمود می‌سازد اما در روان سازی و پیاده سازی این پدیده غفلت کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تنها در دوره پس از انقلاب اسلامی است که حرکتی در راستای جهانی سازی اسلام در قالب حکمرانی اسلامی انجام شده است که این حرکت‌ها، مقدمات ظهور منجی عالم بشریت امام زمان(عج) را فراهم می‌ کند و هیج شک و شبهه‌ای در آن نیست.

ثروتی تاکید کرد: باید گام‌های محکمی در راستای جهانی سازی اسلام برداریم و به نقطه مطلوب برسیم.

به گزارش ایرنا، در ادامه این همایش، نویسندگان مقالات برتر به ارائه مقالات خود پرداخته و از آن‌ها تجلیل شد.

نظر شما