شناسهٔ خبر: 67283431 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شمار شهدای جنگ علیه غزه به ۳۷ هزار و ۴۳۱ نفر رسید

سپیده حسینی

وزارت بهداشت غزه امروز پنج‌شنبه در دویست و پنجاه و هشتمین روز از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد که بیش از ۴۷ هزار فلسطینی در این حملات شهید و مفقود شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی امروز نیز به بمباران مناطق مختلف نوار غزه به ویژه شهر دیر البلح در مرکز و شهر رفح در جنوب نوار غزه ادامه داد.

در این راستا وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در نتیجه حملات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه که شامل بیش از ۳۰۰۰ کشتار بوده، بیش از ۴۷ هزار فلسطینی شهید و مفقود شدند.

به گزارش این وزارتخانه، ۹۸ درصد از کودکان فلسطینی در نوار غزه به آب سالم و قابل شرب دسترسی ندارند.

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد که تلاش می‌کند بخش‌های مهم مرکز پزشکی الشفاء و بیمارستان اندونزی را که رژیم اشغالگر در حملات خود عامدانه از کار انداخت تا این مراکز درمانی را تعطیل کند، دوباره راه‌اندازی کند.

وزارت بهداشت غزه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه مرتکب چهار کشتار شده که در نتیجه آن ۳۵ فلسطینی شهید و ۱۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

این وزارتخانه با اشاره به اینکه تعدادی از قربانیان این حملات هنوز زیر آوارها و در مسیرها هستند و نیروهای امدادرسان و دفاع مدنی به آن‌ها دسترسی ندارند، تایید کرد که شمار شهدای نوار غزه از زمان آغاز حملات در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۳۷ هزار و ۴۳۱ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۸۵ هزار و ۶۵۳ نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری الجزیره، در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خیابان هشتم جنوب شهر غزه، یک فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی دیگر زخمی شدند.

همچنین ارتش اشغالگر شرق شهر دیرالبلح در جنوب شهر غزه را هدف قرار داد.

در حمله این رژیم به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه نیز یک زن فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی محله «الزیتون» در جنوب شرق شهر غزه را نیز هدف آتش توپخانه خود قرار داد.

در جنوب نوار غزه نیز رژیم صهیونیستی حمله هوایی شدیدی به غرب رفح انجام داد و این منطقه را به شدت بمباران کرده و چند محدوده مسکونی در آن را ویران کرد.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد در حمله شبانه رژیم صهیونیستی به رفح ۲ فلسطینی شهید شدند.

این منبع خبر داد ارتش رژیم صهیونیستی به حمله به مناطق غربی رفح ادامه می‌دهد و توپخانه آن محله‌های مختلفی از شرق و مرکز این شهر را هدف قرار داده است، مناطق شمالی آن نیز هدف حملات جنگنده‌های اسرائیلی قرار دارند.

المیادین در ادامه گزارش داد که اشغالگران عصر چهارشنبه مرتکب کشتار جدیدی در حق تجار و نیروهای امدادرسانی شدند که در حال ورود از طریق گذرگاه کرم ابوسالم بودند و در نتیجه آن ۱۲ تن از این افراد به شهادت رسیدند.

خودروهای زرهی اشغالگران نیز به شدت شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند و پهپادهای آن به نقاط تجمع فلسطینی‌ها حمله کردند.

انتهای پیام

نظر شما