شناسهٔ خبر: 67283387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعطای ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خانمیرزا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان در شهرستان خانمیرزا اعتبارات اشتغالزایی به مردم اعطا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محسن مولوی امروز در شورای اداری استان که در شهرستان خانمیرزا برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته 60 میلیارد تومان در شهرستان خانمیرزا اعتبارات اشتغالزایی به مردم اعطا شد.

مولوی عنوان کرد: 565 نفر از مردم شهرستان که قرار بود طرح‌های اختصاصی و اشتغالزا در زمینه‌های مختلف اجرا کنند با دریافت این اعتبار طرح‌های خود را فعال کردند و هدف این است که مردمی که دارای ایده‎‎‎‎‎‎‎‎‎های مفید هستند را جذب کرده و طرح‌های کارآمد اجرا کنیم.

صدور 470 مجوز مشاغل خانگی در خانمیرزا

وی افزود: در بخش مشاغل خانگی امسال 10 میلیارد تومان تخصیص داده شده و سال گذشته نیز 470 مجوز رایگان مشاغل خانگی صادر کردیم و 8 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات اعطا شد، همچنین در مناطق روستایی 16 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات 4 درصد اعطا شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان داشت: باید در سال جاری657 فرصت شغلی جدید توسط 31 دستگاه اجرایی در بخش‌های خدمات، صنعت و کشاورزی در شهرستان خانمیرزا ایجاد کرد که بیشترین اشتغال در بخش کشاورزی خواهد بود.

مولوی تصریح کرد: در دور دوم سفر ریاست جمهوری توانستیم مجوز ساخت سالن چندمنظوره کارگران برای شهرستان خانمیرزا را بگیریم و انتظار داریم زمینی که مشخص شده سریعتر اختصاص پیدا کند که سریعتر بتوانیم تغییر کاربری دهیم و تامین اعتبار شود.

48 پنل برق میان عشایر خانمیرزا توزیع می‌شود

محمد محمودی، مدیرکل امور عشایر استان نیز در این جلسه اظهار داشت: در سال گذشته 53 پنل خورشیدی تولید برق در بین عشایر شهرستان خانمیرزا توزیع شد و امسال نیز 48 پنل برای عشایر این شهرستان در نظر گرفته شده است که با این تعداد در شهرستان، عشایر بدون پنل خورشیدی نخواهیم داشت.

وی افزود: در پروژه‌های عمرانی تقریبا اکثر چشمه‌ها و آبشخورهایی که نیاز به بازسازی داشتند بازسازی آن‌ها انجام شده اما اگر جایی نیاز به بهسازی داشته باشد آمادگی برطرف کردن آن را داریم و در خصوص اعطای تسهیلات امسال به 14 نفر از عشایر شهرستان تسهیلات تبصره 18 با سود 4درصد داده شد.

مدیرکل امور عشایر استان بیان داشت: برای جاده آب‌باغ یک‌ونیم میلیارد تومان اعتبار صرف شد که مطالعه و نقشه‌برداری آن نیز انجام شده و در همین هفته در سامانه بارگزار خواهد شد و پیمانکار آن مشخص می‌شود و شروع به کار خواهد شد.

محمودی با بیان اینکه در زمینه اداره امور عشایر در شهرستان، سیاست سازمان این است که نیروهایی که به عنوان نماینده قرار داده می‌شوند باید با مساعدت ریاست جهاد کشاورزی استان باشد خاطرنشان کرد: این قول را خواهیم داد که در اولین فرصت نمایندگی امور عشایر در شهرستان مستقر خواهد شد.

انتهای پیام/7540/.

نظر شما