شناسهٔ خبر: 67283237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یادگار دولت‌سیزدهم:

۲۴۰ هزار مترمربع معابر روستایی در گناباد آسفالت شد

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: آسفالت و سنگ فرش ۲۴۰ هزار متر مربع از معابر روستایی دستاورد و یادگار مهم سه سال فعالیت دولت سیزدهم در این شهرستان به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا نصیری روز پنج‌شنبه در نخستین جلسه مجمع عمومی شرکت تعاونی توسعه و عمران گناباد با اشاره به رویکرد عدالت محورانه دولت سیزدهم در عمران و توسعه زیربناهای مناطق شهری و روستایی افزود: این حجم آسفالت در مدت سه سال اقدامی شاخص و مهمی است که با اهتمام این دولت محقق شد.

وی ادامه داد: ۲۰۰ هزار متر مربع از معابر روستایی شهرستان گناباد نیز در سال جاری آسفالت و سنگ فرش می شوند.

فرماندار گناباد گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۲۶ روستا در بخش‌های کاخک و مرکزی این شهرستان با صرف اعتبار یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال گازرسانی شد و اکنون تمام مناطق این شهرستان از نعمت گاز برخوردار شدند.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم ثابت شد که در خدمت به مردم هیچ بن بستی وجود ندارد و برخی از طرح های مهم که حدود ۲۹ سال گذشته متوقف شده بودند با اهتمام این دولت به بهره برداری رسید که از جمله آن‌ها می توان به فرودگاه گناباد اشاره کرد.

نصیری افزود: جایگاه فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد از نظر تعداد پروازها و سطح فعالیت از زمان آغاز فعالیت (۹ ماه گذشته)‌ تاکنون از رتبه ۶۷ به ۴۷ در بین فرودگاههای کشور ارتقاء‌ یافته است.

واگذاری ۴۰۰ هکتار زمین

فرماندار گناباد در ادامه با اشاره به واگذاری ۴۰۰ هکتار زمین برای احداث مسکن در سه سال فعالیت دولت سیزدهم گفت:‌ این درحالی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۱۴۰۰ و در مدت ۴۳ سال تنها ۷۵ هکتار زمین بدین در این شهرستان واگذار شده بود.

نصیری با اشاره به بهره برداری و واگذاری افزون بر یک هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در گناباد افزود: برخی از شهرستان ها که طرح نهضت ملی مسکن همزمان با گناباد در آنها آغاز شده بود هم اکنون در مرحله اسکلت بندی واحدهای مسکونی قرار دارند در حالی که در این شهرستان یک هزار واحد مسکونی مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی مردمی سازی و جلب مشارکت مردم در فرآیند ساخت و ساز را از جمله عوامل موفقیت گناباد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن برشمرد.

برگزاری نخستین مجمع شرکت تعاونی توسعه و عمران گناباد

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناباد نیز اظهار کرد:‌ نخستین مجمع عمومی شرکت تعاونی توسعه و عمران این شهرستان با اهداف تصویب اساس نامه و گزارش هیات موسس و انتخاب هیات مدیره و بازرسان آن امروز، پنج شنبه برگزار شد.

سید جعفر احمدی افزود: شرکت تعاونی توسعه و عمران گناباد با هدف استفاده از همه ظرفیتها و مشارکت آحاد مختلف مردم در فرآیند توسعه و آبادانی این شهرستان تشکیل شد و همه مردم گناباد می توانند با خریداری سهام در این شرکت عضو شوند.

وی بیان کرد: شرکت توسعه و عمران گناباد بعد از سپری کردن مراحل لازم و تصویب اساس نامه و درج در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی تا یک ماه آینده فعالیت رسمی خود را آغاز می کند.

ابوالفضل شاکری معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد هم به خبرنگار ایرنا گفت:‌ حجت الاسلام رضا مدنی، احمد خاکستانی، حجت الاسلام حسن تقوی مند، سعید فولادی و حسین باقری به عنوان اعضای هیات مدیره و محمد رضا رجوعی و سعید مدنی به عنوان اعضای علی البدل و مسعود برقی قوژدی بازرس شرکت تعاونی توسعه و عمران این شهرستان انتخاب شدند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما