شناسهٔ خبر: 67283045 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش:

مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در امر احداث فضاهای آموزشی ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده است

آزیتا یوسفیان

دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: قبل از شروع دولت سیزدهم مشارکت خیرین ۳۰۰۰ میلیارد تومان بود اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی و تامین تجهیزات به ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید.

صاحب‌خبر -

ضرغام پرنیان امروز ۳۱ خرداد ماه در در بیست و ششمین جشنواره مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان که در محل در سالن همایش پردیس علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد با اشاره به نگاه عمیق رئیس جمهور شهید به امر مدرسه‌سازی و تجهیز مدارس، بیان کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی شهید جمهور به امر تعلیم و تربیت اهتمام ویژه داشت و مکرراً به این مساله می‌پرداخت.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم به طور میانگین روزانه هشت مدرسه احداث شده است، اضافه کرد: خیرین مدارس ساز به دور از نگاه و سلیقه سیاسی در همه دولت‌ها از کار خیر غافل نشدند و همواره یاریگر آموزش و پرورش در امر مدرسه‌سازی بودند و هستند.

دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته ۲۹۷۰ پروژه آموزشی در کشور به بهره‌برداری رسیده که ۱۴۶ پروژه از این تعداد با مشارکت خیرین و دولت به انجام رسیده است، تصریح کرد: قبل از شروع دولت سیزدهم مشارکت خیرین ۳۰۰۰ میلیارد تومان بود اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی به ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید.

پرنیان با بیان اینکه امر مدرسه‌سازی در مناطقی نظیر استان‌های سیستان و بلوچستان رشد ۲۲ درصدی داشته است، گفت: چنانچه رئیس جمهور شهید نمی‌شد قطعا در این ۱.۵ سال باقی مانده از دولت این رشد به ۴۰ درصد می‌رسید.

وی ادامه داد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت‌های گذشته اجرایی نشد اما در دولت سیزدهم تصویب و اجرایی شد و این امر تحسین مقام معظم رهبری را به دنبال داشت.

دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش از عقد تفاهم‌نامه‌هایی با ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان خبر داد و بیان کرد: قرارگاه عدالت تربیتی نقش محوری در انعقاد این قراردادها داشته و قطعا برکات خوبی را برای امر مدرسه‌سازی در کشور با وجود این تفاهم‌ها به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام 

نظر شما