شناسهٔ خبر: 67282930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خاموشی سه مزرعه استخراج رمزارز با ۳۵ ماینر در اهواز

مونا چراغی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: سه مزرعه استخراج رمز ارز غیرمجاز در کلانشهر اهواز با ۳۵ دستگاه ماینر کشف و جمع‌آوری شد.

صاحب‌خبر -

محمد فراتی در گفت و گو با ایسنا بیان اینکه این تعداد دستگاه در در کلانشهر اهواز کشف و ضبط شده است، اظهار کرد: با تماس برخی شهروندان در زمینه بروز نوسان ولتاژ برق در این منطقه، با شناسایی محل و همکاری عوامل پلیس امنیت اقتصادی این مزرعه‌ها کشف و مشکل نوسان برق برطرف شد.

وی افزود: هر دستگاه ماینر استخراج رمز ارز به اندازه یک کولر گازی مصرف برق داشته و با توجه به اینکه ترانس‌های منصوبه در خیابان‌ها مربوط به همه مشترکین متناسب با اشتراک‌های تک فاز و سه فاز تعیین و تعریف شده است، بنابراین استفاده از این دستگاه‌های غیرمجاز باعث فشار روی شبکه و بروز افت ولتاژ شدید روی شبکه می‌شود.

فراتی افزود: شهروندان می‌توانند برای اطلاع رسانی و ثبت گزارش معرفی اماکن غیرمجاز استخراج رمز ارز از طریق "اپلیکیشن برق من" ، "سامانه اینترنتی www.tavanir.org.ir/samaat و نیز با شماره‌گیری ۱۲۱ و ۱۵۲۱ اقدام کنند.

وی با اشاره به صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق در کلانشهر اهواز ادامه داد: صنعت برق از بخش تولید تا انتقال و توزیع به صورت شبانه‌روزی با هدف پایداری شبکه برق در تلاش است تا در فصل گرم شاهد قطع جریان برق نباشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با بیان اینکه دست یافتن به برق پایدار و بدون خاموشی‌ صرفا با همراهی و همکاری مشترکان امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: در ساعت پیک یا اوج مصرف لوازم پرمصرف غیرضروری مانند لباسشویی، جاروبرقی، اتو و غیره و حتی کولر اضافی را وارد مدار نکنیم تا شاهد شبکه‌ای پایدار باشیم.

وی با اشاره به ۳۵ دستگاه ماینر کشف شده گفت: تعداد ۴ دستگاه در مناطق کوی آل صافی توسط کلانتری ۱۱، تعداد ۷ دستگاه در گلستان خیابان بوستان ۱، تعداد ۴ دستگاه در شکاره ۲ نوسط کلانتری ۱۶ و نیز تعداد ۲۰ دستگاه ماینر در روستای حمدان سلجه از توابع شهرستان حمیدیه توسط مراجع انتظامی و پلیس امنیت اقتصادی کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام

نظر شما