شناسهٔ خبر: 67282846 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۰۰ هزار ایده مردمی برای حل مشکلات کشور ثبت شد

معاون دستیار رئیس‌جمهور شهید در امر مردمی سازی دولت گفت: ۲۰۰ هزار ایده و راهکار مردمی برای حل مسئله و مشکلات کشور ثبت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمدحسن لطفی دبیر ملی رویداد شهریاران و معاون دستیار رئیس‌جمهور شهید در امر مردمی سازی دولت ظهر امروز در همایش رویداد استانی شهریاران که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: استقبال گرم مردم در روز سرد و بارانی سال گذشته از رئیس‌جمهور شهید، فضا را گرم کرده بود، اشک‌های شوق از دیدن آیت‌الله رئیسی، پیگیری تمامی پروژه‌های مختلف و اختصاص اعتبارات ویژه به استان و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، همگی در تاریخ استان کردستان باقی خواهد ماند.

وی افزود: یکی از اساسی‌ترین دستاوردهای رئیس‌جمهور شهید، حضور در کنار مردم و تمام صحنه‌های ملی است، شهید رئیسی مردم را صاحب همه چیز می‌دانست گرچه یک سری مردم را به عنوان ابزار قدرت می‌بینند، باید مردم را داشته باشیم تا خومان باشیم.

معاون دستیار رئیس‌جمهور شهید در امر مردمی سازی دولت گفت: در عمر کوتاه دولت سیزدهم سفرهای بسیاری با رئیس‌جمهور شهید داشتیم تا مردم را می‌دید بی‌تاب می‌شدند، در تجمع‌های مردمی خارج از بحث امنیتی سریعاً به میان مردم می‌رفتند چراکه مردم را با تمام وجود دوست داشتند.

وی عنوان کرد: دغدغه رئیس‌جمهور شهید برگشتن ساحت‌های حکمرانی مردم بود، سه محور مهم تصویرسازی، نظارت و اجرا توسط حضور خود مردم هدف ایشان بود.

لطفی بیان کرد: در گذشته متأسفانه به ساختارها اجازه ورود مردم به عرصه فعالیت در بدنه ریاست جمهوری داده نمی‌شد اما با نگاه مثبت ایشان تحول ساختاری خوبی ایجاد گردید و در این راستا  با تشکیل حوزه مردمی‌سازی دولت و دستیار ویژه رئیس‌جمهور درامر مردمی‌سازی دروازه‌ای برای باز شدن مسیر مردم به فرایند حکمرانی بود.

وی اظهار کرد: رویکردها و ایده های مختلفی با تشکیل فرایند مردمی‌سازی اجرا شده که موضوع شهریاران در این راستا یک اقدام فراگیر ملی بوده و مردم را در این سه ساحت درگیر کرد.

معاون دستیار رئیس‌جمهور اعلام کرد: با اعلام طرح شهریاران و ابلاغ آن در سطح کشور، خوشبختانه در کمتر از 30 روز بیش از 120 هزار ایده و راهکار برای حل مسئله و مشکلات کشور در بخش عمومی ثبت شد و در مجموع با بخش نوجوانان به 200 هزار ایده رسید. استان کردستان با ثبت 12 هزار اثر جزو استان‌های اول در ارائه طرح‌ها و رویدادهای مردمی در بخش عمومی بود که این افتخار بزرگی برای کردستان است.

اقشار مختلف را به پای صندوق‌های رأی دعوت کنند

عبدالله رشیدی‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان نیز اظهار داشت: در تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید افرادی پشت تریبون از مظلومیت، تفکرات، ایده و اقدامات ایشان تعریف کردند و گفتند و برای اینکه رأی نداده‌ایم پشیمان هستیم که این نشان از عاقبت خیری است.

وی افزود: مردمانی که مخالف و منتقد رئیس‌جمهور بودند امروزه طرفدار راه و روش ایشان شدند، هرکس برای خدا کار کند خدا نیز پشتیبانی خواهد کرد، در استان کردستان انتظار این گونه حمایت نبود، ایده‌ای که دربین مردم ترسیم داشت تازگی داشت و به دنبال آن بودند.

معاون استاندار کردستان خاطر نشان کرد: استان کردستان با توجه به وضعیت توپوگرافی از لحاظ آب و هوا، معدن، صنعت، کشاورزی دارای ظرفیت‌های بسیار خوب است، صدای مسئولان استان برای مردم همکاری و حمایت مردم با مدیران است. می‌توان کار کرد به شرطی که مدیران هم پا به پای شما جوانان و کارآفرینان کار کنند.

وی گفت: با تشکیل حلقه میانی مردم و مدیران با حمایت همدیگر و دادن ایده و تفکر می‌توان همکار و حامی خوبی برای هم باشیم و این راه و مسیر را به سرانجام برسانیم، مردم از وعده و وعید و قول‌ها خسته شده‌اند.

رشیدی‌پور با ذکر اینکه رئیس‌جمهور شهید بدون شعار به موضوعات کشور ورود پیدا کرد، تصریح کرد: اقشار مختلف مردم را به پای صندوق‌های رأی دعوت کنند، شما نیز به مردم ایده، انگیزه و امید دهید، چراکه این مردم همان مردمانی هستند که در اغتشاشات سال 1401 تمام توطئه‌های دشمن را خنثی کردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان یادآور شد: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان بیان کرد: سال گذشته در میدان آزادی سنندج مردم برای استقبال از آخرین سفر استانی رئیس‌جمهور شهید به میدان آمدند؛ مردم کردستان قدرشناس هستند این راه خدمت باید ادامه داشته باشد.

هیئت‌های اندیشه‌ورز می‌توانند از مشکلات جلوگیری کنند

محمد صادق صادقی، دستیار مردمی‌سازی استاندار کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: استان کردستان با ثبت بیش از 12 هزار ایده و اقدام رتبه نخست کشوری به دست آورده است.

وی گفت: شهریاران طرحی بود که آذرماه سال گذشته رونمایی و برای حل مشکلات در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به مسئولان راهکار ارائه می‌دهند.

دستیار مردمی‌سازی استاندار کردستان خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی با شعار مردم پا به میدان گذاشت و همین مردم در میدان‌های جنگ میدان‌دار بودند که در بهمن 57 با حضور مردم انقلاب اسلامی به وقوع پیوست و بعد از 50 روز در میدان‌های جنگ با بصیرت حدود 98 درصد به جمهوری اسلامی آری گفتند.

وی بیان کرد: تحقق دولت اسلامی مستلزم انسان‌سازی و نهاد سازی بود که امام با طی کردن خلق نهادهای مردم بخشی از مسیر را طی کردند، جهاد سازندگی، نهضت سواد آموزی با خود مردم و توسط مردم در میدان آمدند، حضور مردم در پیروزی 8 سال دفاع مقدس میسر نمی‌شد مگر با حضور مردم.

صادقی عنوان کرد: با آمدن دولت‌های مختلف و تفاوت نگاه‌های مبنای مردم بعد از 45 سال، متأسفانه تاکنون گام دوم انقلاب محقق نشده و این مستلزم مردم‌سالاری در امور خود است که باید در این راستا تصمیم‌گیری هیئت‌های اندیشه‌ورز در مقام اجرا، مردم می‌توانند از تمامی مشکلات جلوگیری نمایند.

دستیار مردمی‌سازی استاندار کردستان ابراز داشت: طرح ملی شهریاران بستری برای حضور و نقش مردم درامور کشور بود، ایده و اقدامات بسیار خوبی اجرا شد و استان کردستان تنها استانی بود که 10 ایده به مرحله ملی ارجاع داده شد، امیدوارم حضور مردم در تمامی ساحات مهم کشور حضور داشته باشند.

انتهای پیام/484/

نظر شما