شناسهٔ خبر: 67278776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۰۰ هزار راهکار حل مسئله در طرح کشوری شهریاران ارائه شد

سنندج-ایرنا-معاون هدایت عملیات ستاد مردمی سازی دولت گفت: ۲۰۰ هزار تجربه اقدام و راهکار حل مسئله در بخش عامه مردم و نوجوان در طرح کشوری شهریاران ارائه و در سامانه ثبت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدحسن لطفی روز پنجشنبه در همایش رویداد استانی شهریاران و تجلیل از ایده و اقدامات برتر کردستان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۱۶ درصد ایده های ثبت شده در حوزه زیرساخت، ۱۳ درصد معضلات اجتماعی، ۱۰ درصد حوزه بیکاری، ۹ درصد مشکلات زیست محیطی، هفت درصد تنش آبی، ۳۹ درصد کشاورزی و دامداری بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از اساسی ترین دستاوردهای رئیس جمهور، مشارکت دادن مردم در عرصه های مختلف بود، افزود: برخی از سیاسیون مردم را به عنوان ابزار می بینند و برخی دیگر مردم را صاحب همه چیز می دانند و تفکر شهید جمهور از نوع گروه دوم بود.

معاون هدایت عملیات ستاد مردمی سازی دولت اضافه کرد: شهید آیت الله رئیسی معتقد بود در سه محور تصمیم سازی، نظارت و اجرا باید مردم را وارد عرصه کنیم.

لطفی ادامه داد: ساختار بروکراسی اجازه ورود عامه مردم به ساحت اجرا را نمی داد به همین دلیل حوزه مردمی سازی دولت شکل گرفت تا مردم وارد ساحت حکمرانی دولت شوند.

وی با بیان اینکه طرح شهریاران اقدامی فراگیر و ملی برای درگیر کردن مردم در سه ساحت تصمیم سازی، نظارت و اجرا در کشور بود، یادآور شد: پیش بینی می کردیم ۱۵ هزار ایده در سامانه ثبت شود ولی برخلاف این برآورد، در کمتر از ۳۰ روز، ۱۲۰ هزار راهکار حل مسئله در بخش عمومی ثبت شد.

۲۰۰ هزار راهکار حل مسئله در طرح کشوری شهریاران ارائه شد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان در این همایش اظهار کرد: با عملکرد و نحوه فعالیت و رویکرد شهید آیت الله رئیسی مردم به این نتیجه رسیدند، می توان رئیس جمهور بود و در میان آحاد مختلف حضور یافت و ایده هایی را از جامعه کسب کرد.

عبدالله رشیدی پور با بیان اینکه شهید جمهور راهی نو را در پیش گرفته بود، بیان کرد: شهریاران طرح جدیدی بود که مردم به دلیل نو بودن از آن استقبال کردند.

وی بیان کرد: استاندار کردستان بیش از ۱۴۰ سفر داخل استانی در حدود ۲ سال داشتند و این ایده جدیدی از سوی استاندار جوان استان ما بود.

ثبت بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ ایده از کردستان در طرح شهریاران

دستیار استاندار کردستان در امر مردمی سازی دولت در این همایش با اشاره به اینکه شهریاران طرحی بود که شهریور سال گذشته رونمایی شد، اظهار کرد: در این راستای اجرای این طرح اعلام شد شرکت کنندگان برای حل مسائل مختلف کشور در ساحت های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره تدابیر و راهکارهای خود را ارائه دهند.

محمدصادق صادقی ادامه داد: بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ ایده و اقدام از سوی مردم استان کردستان در این طرح ثبت شد و از این لحاظ رتبه نخست کشور را کسب کردیم.

وی با بیان اینکه طرح شهریاران نقش آفرینی مردم در حل مسائل پیش روی کشور بود، بیان کرد: از بین طرح های مذکور ۱۰ طرح انتخاب و به مرحله کشوری راه یاقت.

نظر شما