شناسهٔ خبر: 67282740 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آیا تبلیغات رایگان در گوگل امکان پذیر است؟

در حالت کلی پاسخ به این سؤال منفی است. تبلیغات در گوگل یعنی در موتور جستجوی گوگل یا یکی از محصولات گوگل محصول خود را به تبلیغ کنید. اما چنین امکانی به صورت رایگان وجود ندارد. اما شما همچنان می‌توانید فروشگاه آنلاین یا سایت خود را در گوگل و محصولات آن معرفی کنید. در حالت کلی پاسخ به این سؤال منفی است. تبلیغات در گوگل یعنی در موتور جستجوی گوگل یا یکی از محصولات گوگل محصول خود را به تبلیغ کنید. اما چنین امکانی به صورت رایگان وجود ندارد. اما شما همچنان می‌توانید فروشگاه آنلاین یا سایت خود را در گوگل و محصولات آن معرفی کنید.

صاحب‌خبر -

اما باید بدانید که در این حالت، محتوای تبلیغاتی شما ممکن است توسط کاربر دیده نشود و احتمال دیده شدن آن کم است. ولی زمانی که از تبلیغات پولی گوگل استفاده کنید، دیده شدن تبلیغات شما تضمین می‌شود.

تبلیغات رایگان در گوگل چیست؟

تبلیغات در گوگل به هیچ وجه رایگان نیست اما مواردی که به عنوان تبلیغات رایگان در گوگل معرفی می‌شوند، در واقع روش‌هایی برای معرفی و نمایش کسب و کارها در گوگل هستند. اما در این روش‌ها همانطور که در ابتدا گفتیم، دیده شدن کسب و کار شما هیچ قطعیتی ندارد. روش‌هایی مانند سئو، ایجاد کانال یوتیوب و راه اندازی سایت و ... هرگز دیده شدن شما در گوگل را تضمین نمی‌کنند.

به طور مثال اگر شما یک سایت راه اندازی کنید و محصولات و خدمات خود را در آن معرفی کنید، باید زمان و هزینه نسبتا زیادی را نیز برای سئو سایت خود صرف کنید تا سایت شما بتواند در لیست نتایج جستجوی گوگل دیده شود.

پس با این تفاسیر می‌توان گفت که تبلیغ رایگان در گوگل بیشتر شبیه یک رویا است و چیزی به اسم تبلیغات رایگان در گوگل وجود ندارد. روش‌هایی که تحت این عنوان در منابع مختلف بیان می‌شوند، یا مشروط به اقداماتی مانند سئو هستند و یا آنقدر کم دیده می‌شوند که عملا بازخوردی برای شما نخواهد داشت.

تبلیغات رایگان در گوگل، دروغ یا حقیقت؟

تبلیغات رایگان در گوگل امکان پذیر است؟

در بخش قبلی توضیح دادیم که شرایط تبلیغات رایگان در گوگل به چه صورت است. پس در جواب به این سؤال شاید بهتر باشد بگوییم که تبلیغات رایگان در گوگل نه دروغ است و نه حقیقت. تبلیغ رایگان در گوگل در منابع مختلف به نوعی معرفی شده که باور می‌کنند که این کار واقعا برای کسب و کار آن‌ها مفید است و آن‌ها می‌توانند با ساخت یک وب سایت یا چنل یوتیوب فروش خود را افزایش دهند، که به هیچ وجه این طور نیست.

گوگل قسمت اعظم درآمد خود را از طریق تبلیغات به دست می‌آورد. شرکتی با این عظمت، به صورت کامل وابسته به درآمد حاصل از تبلیغات در سرویس‌های خودش است. اکنون با این شرایط آیا منطقی است که گوگل به شما خدماتی مانند تبلیغ رایگان را ارائه بدهد؟ قطعا خیر. چون همین الآن میلیون‌ها کسب و کار، هزاران دلار هزینه می‌کنند تا بتوانند برای مدتی در صدر لیست نتایج گوگل قرار بگیرند.

با چه روش هایی می‌توان به صورت رایگان در گوگل تبلیغ کرد؟

در این قسمت تعدادی از روش‌های تبلیغ رایگان در گوگل را به شما معرفی می‌کنیم تا بیشتر با این موارد آشنا شوید.

راه اندازی وب‌سایت

یکی از روش‌های تبلیغ رایگان در گوگل که به نسبت بقیه به حقیقت نزدیک‌تر است، طراحی و راه اندازی یک وب‌سایت برای کسب و کار است. شما می‌توانید در این سایت کالا یا خدمات خود را معرفی کرده و برای فروش قرار دهید.

گوگل تک تک صفحات سایت شما را شناسایی کرده و آن‌ها را بایگانی می‌کند. از طریق الگوریتم‌های پیشرفته خود محتوای صفحات را درک کرده و اگر یک کاربر به دنبال محتوایی مرتبط با محتوای صفحات سایت شما باشد، این صفحات را به او نمایش می‌دهد.

ثبت موقعیت کسب و کار در گوگل مپ

هر کسی می‌تواند با یک اکانت گوگل، در نقشه گوگل مکان‌هایی را ثبت کند. شما هم می‌توانید محل دفتر، مغازه یا شرکت خود را در نقشه گوگل ثبت کنید. کافیست در نقشه گوگل نقطه دقیق کسب و کار خود را انتخاب کنید و از منوی سمت راست Add a missing place را انتخاب کنید.

ثبت مکان کسب و کار در نقشه گوگل

فرم‌ها و اطلاعات درخواستی را به گوگل ارائه دهید و مدتی صبر کنید. معمولا پس از چند روز کسب و کار شما در نقشه گوگل نمایش داده می‌شود.

اما آیا این کار به تنهایی تبلیغ رایگان در گوگل به شمار می‌رود؟ خیر!

تا یک کاربر در نزدیکی محل کسب و کار شما در نقشه گوگل شغل شما را سرچ نکند، آن را نخواهد دید.

ایجاد کانال یوتیوب

یکی از غیر واقعی‌ترین روش‌هایی که تحت عنوان تبلیغات رایگان در گوگل بیان می‌شود همین مورد است. اما چرا غیر واقعی؟

ایجاد کانال یوتیوب هیچ زحمتی ندارد و ضرری هم برای شما ندارد و شما به سادگی می‌توانید یک کانال یوتیوب برای کسب و کار خود ایجاد کنید. اما مسئله اصلی دیده شدن در بین میلیاردها ویدئویی است که در یوتیوب وجود دارد و هر روز میلیون‌ها ویدئوی دیگر نیز به آن افزوده می‌شود.

شما باید محتوایی فوق العاده با کیفیت تولید کنید و این کار را به صورت مداوم نیز انجام دهید. باید هر هفته چند ویدئو در کانال خود بارگزاری کنید تا یک کانال فعال قلمداد شوید. تنها هزینه تولید متداوم محتوای ویدئویی آن قدر زیاد می‌شود که دیگر این روش یک روش رایگان برای تبلیغات به حساب نیاید.

آیا تبلیغ رایگان در گوگل برای کسب و کارها مفید است؟

حضور در نقشه گوگل، داشتن یک وب‌سایت خوب و راه اندازی یک کانال یوتیوب، قطعا به ضرر کسب و کار شما نخواهد بود. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که شما با شرایط موجود کسب و کارتان باید تصمیم بگیرید آیا در حال حاضر صرف هزینه برای طراحی سایت یا صرف زمان برای بارگزاری محتوا در سایت و چنل یوتیوب، برای کسب و کار شما مفید است؟

آیا شما آمادگی پشتیبانی و تولید محتوای مداوم برای سایت و کانال خود را دارید؟ اگر پاسخ شما به این سؤال‌ها خیر باشد، پس قطعا این کارها برای شما مفید نیست. چون علاوه بر صرف زمان، تمرکز شما را از روی موارد مهم‌تر و مفیدتر منحرف می‌کند.

بهترین روش برای تبلیغ در گوگل چیست؟

بهترین و مؤثرترین روش برای تبلیغ در گوگل، گوگل ادز و تبلیغ در لیست نتایج گوگل است. گوگل ادز یک پنل کاربری است که به کاربران گوگل اجازه می‌دهد با شارژ اکانت گوگل ادز، سایت، کانال یوتیوب یا اپلیکیشن خود را در آن تبلیغ کنند.

تبلیغات در گوگل ادز

چرا این روش بهترین روش برای تبلیغ در گوگل است، چیست؟

دلیل این است که این روش از تبلیغات به شدت هدفمند بوده و کاربرانی را هدف قرار می‌دهد که در همین لحظه به دنبال خرید کالا یا خدمات شما می‌باشند. بطور مثال:

فرض کنید شما یک شرکت باربری در تهران دارید و در گوگل برای کسب و کار خود تبلیغ می‌کنید. زمانی که یک کاربر در گوگل عبارتی مانند "باربری در تهران" را جستجو کند، اولین سایتی که می‌بیند، سایت شما خواهد بود. کاربر وارد سایت شما شده و در صورتی که شما خدمات خود را به خوبی معرفی کرده باشید، با شما تماس می‌گیرد و از خدمات شما استفاده می‌کند. این فقط یک نمونه از مزایای تبلیغات در گوگل است.

سخن پایانی

تبلیغات رایگان در گوگل همان طور که متوجه شدید یک رویا فروشی است و سایت‌های مختلف برای جذب کاربر اقدام به استفاده از چنین تیترهایی می‌کنند. پس بهتر است که به جای این که زمان خود را برای این کارها هدر بدهیم، با صرف هزینه‌ای منطقی، سایت خود را سئو کنیم یا از تبلیغات پولی گوگل استفاده کنیم.

 

این محتوا حاوی تبلیغات میباشد

نظر شما