شناسهٔ خبر: 67282566 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

مدارس خارج از کشور باید مرکز انتشار فرهنگ ایرانی و ترویج زبان فارسی باشند

فاطمه افضلی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدارس خارج از کشور باید مرکز انتشار فرهنگ، تمدن ایرانی اسلامی و ترویج زبان فارسی باشند.

صاحب‌خبر -

رضا رضایی که به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش جهت بازدید از روند برگزاری امتحانات نهایی مدارس جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان به این کشور سفر کرده، با سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش اولویت اصلی جامعه و کشور است، گفت: مدارس خارج از کشور نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در سایر کشورهای دنیا دارند.

وی با بیان اینکه مدارس خارج از کشور باید مرکز انتشار فرهنگ، تمدن ایرانی اسلامی و ترویج زبان فارسی باشند، تاکید کرد: مدارس ما در خارج از کشور باید به مرکز ترویج زبان فارسی در دنیا تبدیل شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضایی بیان کرد: توقع این است که متناسب با خواسته‌های مقام معظم رهبری تحولی در حوزه مدارس خارج از کشور صورت گیرد و باید کارهایی بزرگ در قد و قواره نظام جمهوری اسلامی انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن ارائه گزارشی از روند بازدید از مدارس جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان از حمایت‌های بی‌دریغ سفارت ایران در این کشور تقدیر کرد و افزود: مدارس خارج از کشور آیینه تمام‌نمای فرهنگ ایرانی اسلامی هستند و باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به نوع برگزاری امتحانات نهایی در سال جاری مرجعیت به کلاس درس و معلم برگشته و حق هیچ دانش‌آموزی تضییع نمی‌شود.

انتهای پیام

نظر شما