شناسهٔ خبر: 67282519 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون سازمان انرژی اتمی اعلام کرد:

سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیاردی در فاز نخست معدن زمان آباد استان یزد

معاون سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: معاون سازمان انرژی اتمی در مراسم آغاز عملیات استخراج معدن زمان آباد استان یزد، گفت: در حال حاضر بهره‌برداری از معدن زمان‌آباد ساغند آغاز شدو حجم مواد پرتوزا و عناصر همراه برای بهره‌برداری از این معدن در یک بازه ۱۷ ساله تعریف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی ایران؛ سیدجواد احمدی معاون سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرعامل شرکت تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای (تماس) در مراسم آغاز استخراج از معدن زمان آباد در استان یزد، با اشاره به زمان عملیات اکتشاف در این معدن، اظهار کرد: عملیات اکشتاف در معدن زمان آباد از دهه ۹۰ آغاز شد و اواخر سال ۱۴۰۰ به پایان رسید. 

 

وی افزود: در همین راستا و در بحث اکتشافات دقیق، قراردادی با یک شرکت داخلی در ساغند بسته شد و در نهایت با انجام مقدار فراوانی عملیات حفاری، حجم مواد معدنی در فاز یک این معدن شناسایی شد. 

معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در حال حاضر آمادگی بهره‌برداری از این معدن وجود دارد و حجم مواد پرتوزا و عناصر همراه برای بهره‌برداری از معدن در یک بازه ۱۷ ساله تعریف شده است. 

احمدی در پایان از سرمایه‌گذاری در راستای رونق معادن و ایجاد اشتغال گسترده به شکل مستقیم در این طرح خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما