شناسهٔ خبر: 67282419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رفع تنش آبی شهرستان خانمیرزا به همت دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری رفع تنش آبی در استان از جمله در شهرستان خانمیرزا را از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم برشمرد و گفت: این مهم با مشارکت قرارگاه امام حسن(ع) در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان خانمیرزا افزود: تامین آب شرب برای مردم تمامی نقاط استان در اولویت برنامه‌ها دارد و در همین راستا رفع تنش آبی شهرستان خانمیرزا نیز موضوع مهمی است و همان‌طور که در ابتدای دولت وعده داده شد در حال انجام است.

وی ادامه داد: در حال حاضر آبرسانی پایدار به ۴۳ روستا در قالب جهاد آبرسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در شهرستان خانمیرزا در حال انجام است.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه یکی از اهداف سفرهای استانی را دیدار با مردم مناطق مختلف عنوان کرد و گفت: بررسی مشکلات شهرستان‌ها به صورت میدانی و احصای راهکار برای رفع این مشکلات، فعال کردن طرح‌های راکد و اجرای سنت حسنه رییس‌جمهور مبنی بر کار جهادی و میدانی از دیگر اهداف سفرهای شهرستانی به شمار می‌رود.

حیدری با بیان اینکه به زودی اعتبار قابل توجهی از مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان اختصاص داده می‌شود، افزود: فرمانداران از این فرصت استفاده کرده و در جذب به موقع آن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: یکی از افتخارات استان در دولت سیزدهم این بود که هیچ اعتباری از استان به مرکز برگشت داده نشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استقرار دستگاه‌های اجرایی در شهرستان نوپای خانمیرزا، اظهار داشت: در همین راستا اداراتی که نیاز به تجهیزات و پشتیبانی دارند اعلام کنند.

حیدری با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن هرچه سریع‌تر در شهرستان خانمیرزا اجرایی شود، تصریح کرد: برای رفع مشکل تامین زمین ادارات منابع طبیعی و محیط‌زیست همکاری کنند.

وی افزود: حذف نقاط حادثه‌خیر، ایمن‌سازی جاده‌ها و نصب دوربین در محورهای ارتباطی این شهرستان نیز در اولویت قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه گیاهان دارویی یکی از ظرفیت شهرستان خانمیرزا به شمار می‌رود، عنوان کرد: باید از این ظرفیت در راستای تولید و اشتغالزایی بهره گرفت.

حیدری همچنین در این نشست احداث هرچه سریع‌تر بیمارستان خانمیرزا، راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی، جذب اعتبارات تبصره ۱۸ و رونق اشتغال، رونق صنعت تولید فرش، تکمیل تونل‌های کَره‌بس، کاشت نهال، رفع مشکلات اجرای سد چشمه‌علی، رونق مسکن روستایی و اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایرنا، شهرستان خانمیرزا در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

نظر شما