شناسهٔ خبر: 67282415 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس‌کل دادگستری خراسان جنوبی عنوان کرد؛

تخلف انتخاباتی در خراسان جنوبی گزارش نشده است

سپیده قلندری اسفدن

رئیس‌کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: شورای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در همه شهرستان‌های استان تشکیل شده و تاکنون پرونده تخلفات انتخاباتی گزارش نشده است.

صاحب‌خبر -

محمد جعفرعبداللهی امروز پنجشنبه ۳۱ خرداد در جمع خبرنگاران گفت:  شورای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در همه شهرستان‌ها تشکیل شده و تاکنون پرونده تخلفات انتخاباتی گزارش نشده است. 

وی افزود:  دستگاه قضا ۲ راهبرد اجرای عدالت و کسب رضایت‌مندی مردم را سرلوحه کار خود داده است و سال گذشته در دادگستری استان، ۱۱۰ هزار و ۲۹۲ فقره پرونده با رمز یکتا رسیدگی شد به‌طوری که نرخ رسیدگی به ۹۹.۲ درصد رسید. 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به ایجاد یک هزار و ۱۱۷ مورد اشتغال زایی برای زندانیان استان افزود: زندانیان ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اشتغال خارج از زندان کسب دستمزد داشته‌اند.  

وی فراوانی جرم‌های را موارد کیفری، مواد مخدر، سرقت، رانندگی بدون پروانه و غیبت از سربازی دانست و گفت: ورودی پرونده‌های ناشی ازمواد مخدر طی سال گذشته در استان ۱۵.۹ درصد کاهش، پرونده‌های سرقت ۳۲.۲ درصد افزایش و طلاق نیز ۳.۵ درصد افزایش داشت.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از برگزاری ۵۸ هزار و ۸۴۵ فقره دادگاه آنلاین در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: ۴۱ درصد از پرونده‌های یکتا معادل ۴۴ هزار و ۹۸۰ فقره به صورت تمام الکترونیک تشکیل شد.

عبداللهی اظهار کرد:سال گذشته، ۵۳ هزار و ۳۶۱ مترمربع از اراضی واقع در حریم شهری رفع تصرف و ۷۴ حلقه چاه غیرمجاز پلمپ شد.

وی با اشاره به اینکه ۸۷ فقره آرای جایگزین حبس در استان داشته‌ایم، اظهارکرد: تا سال ۱۴۰۲، کانون وکلای رسمی دادگستری بدون تشکیلات در خراسان جنوبی بود که با پیگیری‌های انجام شده فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
عبداللهی درخصوص طرح کاداستر نیز یادآور شد:  این طرح در ۱۰۰ درصد از اراضی ملی و ۵۸.۵ درصد از اراضی کشاورزی استان عملیاتی شد.

انتهای پیام

نظر شما