شناسهٔ خبر: 67282413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مفاخر لرستان پشتوانه‌های فکری و فرهنگی استان هستند

حوزه/مدیر کل فرهنگ اسلامی استان لرستان مفاخر را اخص مشاهیر دانست و گفت: مفاخر لرستان پشتوانه‌های فکری و فرهنگی استان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان امروز در آئین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر لرستان که در تالار شهید آوینی خرم آباد برگزار شد، بیان داشت: فرهیختگان و مفاخر سرمایه‌های اجتماعی و ملی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و موجبات مباهات فرهنگ ما هستند.

وی مفاخر را اخص مشاهیر دانست و افزود: مفاخر لرستان پشتوانه‌های فکری و فرهنگی استان هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی لرستان بر ضرورت توجه و معرفی شخصیت‌ها و مفاخر به نسل جوان تاکید و خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم ترین وظایف و مسئولیت‌های نهادها و مؤسسات فرهنگی آشنا کردن نسل جوان با آثار و اندیشه‌های شخصیت‌های بزرگ و تاثیرگذار است و بدون تردید تلاش و مجاهدت در این عرصه هویت ملی را تقویت می‌کند.

روانشاد ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند صندوق اعتباری هنر و حمایت‌های متنوع این صندوق، گفت: طی دو ماه اخیر این برنامه سومین طرح از برنامه‌های صندوق اعتباری هنر است که در استان اجرا شد که برکات این اقدام ارزشمند قطعا در میان هنرمندان نمود خواهد داشت و اثرات معنوی خود را در جامعه به جای خواهد گذاشت.

وی در پایان به برگزاری اجرای طرح بهبود در استان و اردیبهشت هنر در شهرستان ازنا و هفت بحر هنر اشاره کرد و افزود: امید است که در ادامه شاهد اجرای سایر طرح‌های ارزشمند صندوق اعتباری هنر در راستای نهادینه کردن عدالت فرهنگی و هنری در استان لرستان باشیم.

نظر شما