شناسهٔ خبر: 67282389 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

معرفی سریال آقای ربات- Mr.Robot

الیوت آلدرسون یک برنامه‌نویس جوان و درونگرا است که در یک شرکت امنیت اطلاعات سایبری به نام Allsafe در نیویورک به عنوان مهندس امنیت سایبری کار می‌کند. الیوت به طور پیوسته با اضطراب اجتماعی، اختلال چند هویتی و افسردگی حاد دست و پنجه نرم می‌کند. الیوت یک فرد پارانوئید است؛ به این معنا که بسیار بدگمان است و دچار هذیان می‌شود. او برای اینکه اوضاع را تحت کنترل خود نگاه دارد داروهای قانونی و غیرقانونی مصرف می‌کند و به نزد تراپیست می‌رود. او از طریق هک کردن مردم با آنها ارتباط برقرار می‌کند و اغلب اوقات به عنوان یک شورشی سایبری تلقی می‌شود...

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام سریال :  آقای ربات- Mr.Robot

ژانر : درام ، روانشناختی 

سازنده : سم اسماعیل 

نویسنده : سم اسماعیل 

آهنگساز : مک کوئیل 

کشور سازنده : ایالت متحده آمریکا

تعداد فصل ها : 4

تعداد قسمت ها : 45

انتشار : 2019-2015

امتیاز (IMDB) :8.5

 

بازیگران:  رامی ملک ، کارلی چایکین، کریستین اسلیتر، پورتیا دوبلدی، مارتین والستروم، مایکل کریستوفر، گریس گامر و بی‌دی ونگ 

 

خلاصه سریال 

الیوت آلدرسون یک برنامه‌نویس جوان و درونگرا است که در یک شرکت امنیت اطلاعات سایبری به نام Allsafe در نیویورک به عنوان مهندس امنیت سایبری کار می‌کند. الیوت به طور پیوسته با اضطراب اجتماعی، اختلال چند هویتی و افسردگی حاد دست و پنجه نرم می‌کند. الیوت یک فرد پارانوئید است؛ به این معنا که بسیار بدگمان است و دچار هذیان می‌شود. او برای اینکه اوضاع را تحت کنترل خود نگاه دارد داروهای قانونی و غیرقانونی مصرف می‌کند و به نزد تراپیست می‌رود.  او از طریق هک کردن مردم با آنها ارتباط برقرار می‌کند و اغلب اوقات به عنوان یک شورشی سایبری تلقی می‌شود.

الیوت با مرد مرموزی که خود را آقای ربات معرفی می‌کند، آشنا می‌شود. آقای ربات خود را یک آنارشسیت شورشی و رهبر یک گروه هک زیرزمینی به نام F-Society معرفی می‌کند. او به الیوت پیشنهاد می‌دهد به گروه بپیوندد و خودش قانون را اجرا کند  و البته به آنان در هک کردن و به زیر کشیدن کمپانی E-Corp که یک شرکت مالی چندملیتی فاسد است، کمک کند. این شرکت که الیوت آن را Evil Corp می‌نامد، در واقع یکی از بزرگترین مشتریان شرکت Allsafe است. الیوت قبول می‌کند و اکنون او مهندسی است که روزها امنیت سایبری را تامین میکند و شب‌ها خود این امنیت را به چالش می‌کشد.

 

حقیقت جالب سریال

 هک کردن‌های واقعی

به‌طور حتم با تماشای این سریال کنجکاو خواهید شد که چه مقدار از موضوعات فنی داستان آن به واقعیت نزدیک هستند. جواب این سؤال حتما شما را غافل‌گیر خواهد کرد. قطعا می‌دانید که روند داستانی این اثر واقعیت ندارد و تنها زاییده ذهن نویسندگان و تیم سازنده آن تلقی می‌شود ولی بااین‌حال سم اسماعیل قصد داشت تا جزییات داستانی سریال را تا جای ممکن به واقعیت نزدیک کند. تمام عملیات هک کردن سایت‌های مختلف که در سریال مشاهده می‌کنید درکنار تخیلی بودن داستان سریال، بسیار واقعی به‌نظر می‌آیند؛ خب این واقعی به‌نظر آمدن به‌این‌دلیل است که تمام آن‌ها واقعی هستند و تمام عملیات هکِ موجود در سریال واقعا انجام شده است. سم اسماعیل برای عملی کردن ایده خود از مایکل بازل، مامور سابق جرائم سایبری نیروهای FBI کمک بسیاری گرفت تا جایی‌که درنهایت نام بازل در میان اسامی تیم سازنده سریال به‌چشم می‌خورد.

 

درباره سریال 

سریال Mr Robot در چهار فصل و در مجموع در 45 قسمت بین سال‌های 2015 تا 2019 پخش می‌شد. این سریال توانست در این مدت نظرات مثبتی را به سوی خود جلب کند. در جدول زیر اطلاعات بیشتری در مورد این سریال را مشاهده می‌کنید.

فصل تعداد قسمت‌ها تاریخ پخش اولین قسمت تاریخ پخش آخرین قسمت امتیاز راتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک
1 10 3 تیر 94 11 شهریور 94 98% 79
2 12 23 تیر 95 31 شهریور 95 89% 81
3 10 19 مهر 96 22 آذر 96 92% 82
4 13 14 مهر 98 1 دی 98 97% 81
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما