شناسهٔ خبر: 67282356 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

برای حضور حداکثری، رقابت صحیح، امنیت و سلامت انتخابات همت کنیم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: رسالت مهم ما در انتخابات در وهله نخست حضور حداکثری است و برای حضور حداکثری، رقابت صحیح، امنیت و سلامت انتخابات باید همت کنیم.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در صدوبیست‌وپنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: دهه امامت و ولایت را خدمت شما تبریک عرض می‌کنم، ان‌شاءالله همه ما از سفره برکات امامت و امامت، نهج‌البلاغه و غدیر، کلمات نورانی رسول اکرم (ص) در خطبه غدیریه، زیارت غدیریه و امثالهم بهره‌مند باشیم.

وی ادامه داد: یاد شهدای عزیز و مظلوم خدمت، آیت‌الله شهید رئیسی، رئیس‌جمهور مؤمن، مخلص، اثرگذار و عزت‌آفرین، شهید بزرگوار آقای دکتر امیرعبداللهیان، حاج قاسم عرصه روابط بین‌الملل و سیاست خارجه، امام جمعه مورد تأیید رهبر حکیم انقلاب، آیت‌الله آل‌هاشم، استاندار جوان، فعال و مؤمن آذربایجان شرقی و همه همراهان ایشان را گرامی می‌داریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی در استان قزوین عنوان کرد: رسالت مهم ما در انتخابات در وهله نخست حضور حداکثری است، یعنی باید تلاش کنیم آن ۴ مطالبه رهبر حکیم انقلاب را محقق کنیم، حضور حداکثری و مشارکت مردمی، رقابت درست و صحیح، امنیت انتخابات و سلامت انتخابات، همه باید همت کنیم شاهد تحقق این ۴ مطالبه به نحو احسن باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدا یک فرصت برای ما مهیا کرده و آن این است که ما بتوانیم الگوی حکمرانی دینی در عرصه انتخابات را به دنیا نشان بدهیم، ما سرمایه‌هایی داریم که قرار نیست با آمریکا و اروپا و جا‌های دیگر مقایسه شویم، پیشینه آنها طور دیگری بوده است، چرا که آنها با خونریزی و امثال آن برای خود در دنیا جایگاهی ساخته‌اند.

وی گفت: ما باید به پیشینه خود بنگریم، امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید اگر این‌گونه نبود که همه زمینه‌ها فراهم شود و تکلیف الهی متوجه من شود، من افسار حکومت را به گردن شتر حکومت می‌انداختم و آن را رها می‌کردم، اما وظیفه دینی من را به این میدان کشانده است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: ما هویت ایمانی با سرمایه‌های عظیم پشت صحنه از انبیاء و اولیاء تا علما را داریم و باید آفریننده یک الگوی زیبای انتخاباتی برای دنیا باشیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: پای مناظره و صحبت‌های کاندیدا‌های انتخاباتی یک رگه‌هایی از نیش و کنایه دیدیم، البته این دوره تاکنون اخلاق انتخاباتی نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است، همه ما باید به دنبال تحقق این معنی باشیم، انتخابات می‌آید و می‌رود، رئیس جمهوری می‌آید و رئیس جمهوری می‌رود، اما آنچه همیشه باید باقی بماند زیبایی دین، قرآن، اخلاق ایمانی، ولایتمداری و سیره و سنت انبیاء و اولیاء است، ما در این قبیل عرصه‌ها باید نشان بدهیم چقدر پایبند هستیم.

وی یادآور شد: خیلی جای مطالعه دارد که آیا در سیمای جمهوری اسلامی در استان قزوین این امکان وجود دارد که کسانی به‌عنوان نماینده کاندیدا‌ها حاضر شوند تا ببینیم اینها چه اثری در مشارکت دارند و آیا می‌توانند در تشویق مردم و مشارکت حداکثری مؤثر باشند؟

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: باید کاری کنیم در جنب‌وجوش انتخاباتی با رعایت اصول و موازین در کشور پیشگام باشیم، بیایید همه امکانات را به کار بگیریم تا در کشور نمره خوبی در بحث انتخابات کسب کنیم، همه ما باید در تحقق این معنا همت کنیم، هر کس هر چه از دستش بر می‌آید انجام دهد، یکی از مهم‌ترین کار‌ها در این زمینه شرح صدر است، یعنی جزیره‌ای فکر نکنیم و رفاقت جای رقابت‌های غیراخلاقی را بگیرد تا رتبه‌مان را در مشارکت بالا ببریم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: جا دارد دست‌اندرکاران امر و ستاد‌های کاندیدا‌ها جلسه ویژه‌ای به این منظور برگزار کنند تا ببینیم از چه راه‌هایی می‌شود استفاده کرد تا مشارکت حداکثری محقق شود.

وی بیان کرد: در انتخاب اصلح هم دقت کنیم، باید بدانیم هر کسی را که انتخاب می‌کنیم، در کارهایش سهیم خواهیم بود، کسی را انتخاب کنیم که مؤمن، اخلاقی، پای‌کار ولایت و قرآن و پای‌کار مشکل‌گشایی مردم باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی در استان قزوین گفت: دست همه خدمتگزاران را می‌بوسیم که تاکنون خیلی از مشکلات مردم را حل کرده‌اند و بسیاری از گره‌ها را گشوده‌اند، اما می‌دانیم گره‌های زیادی در عرصه‌های مختلف باقی مانده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: هر کسی را که انتخاب کنیم، اگر ذره‌ای کار خوبی انجام دهد ما در کار نیک او شریک هستیم و اگر ذره‌ای کار بد انجام داد، ما هم در وزر و وبال کار بد او سهیم خواهیم بود، کدام آدم عاقلی می‌آید آخرت خود را برای دنیای دیگران خراب کند؟ چقدر آیات قرآن داریم که می‌گوید مراقب باشید هوا و هوس دیگران شما را از راه به در نبرد.

وی بیان کرد: برای مثال خدای متعال در آیه ۲۸ سوره کهف می‌فرماید «وَاصْبِرْ نَفْسَکَ مَعَ الَّذِینَ یَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَدَاةِ وَالْعَشِیِّ یُرِیدُونَ وَجْهَهُ وَلَا تَعْدُ عَیْنَاکَ عَنْهُمْ تُرِیدُ زِینَةَ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَلَا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُ عَنْ ذِکْرِنَا وَاتَّبَعَ هَوَاهُ وَکَانَ أَمْرُهُ فُرُطًا»، یعنی (و همیشه خویش را با کمال شکیبایی به محبت آنان که صبح و شام خدای خود را می‌خوانند و رضای او را می‌طلبند وادار کن، و مبادا دیدگانت از آنان بگردد از آن رو که به زینت‌های دنیا مایل باشی، و هرگز از آن که ما دل او را از یاد خود غافل کرده‌ایم و تابع هوای نفس خود شده و به تبهکاری پرداخته متابعت مکن)، خدای متعال در این آیه سرزنش می‌کند کسانی را که از هوا و هوس دیگران پیروی می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: یک موقع ما از هوا و هوس خودمان پیروی می‌کنیم، این خیلی کار بدی است، اما اگر سراغ پیروی از هوا و هوس دیگران برویم، این خیلی بدتر است، در انتخابات ممکن است این اتفاقات بیفتد که برخی برای خیالات و موهومات از بعضی‌ها حمایت می‌کنند و می‌گویند ما اگر حامی فلانی باشیم، او برای ما چنین و چنان خواهد کرد، باید این موارد را کنار بگذاریم و به دنبال انتخاب اصلح برویم و جامعه را هم به سمت این موقعیت ببریم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: خیلی‌ها ممکن است از ما بپرسند به چه کسی رأی بدهیم؟ ما باید در پاسخ به این پرسش خدا را در نظر بگیریم که اگر روز قیامت برگه رأی ما آشکار شد سرمان را بلند کنیم و بگوییم خدایا شکرت که من در دنیا به درستی وظیفه ایمانی خود را انجام دادم.

وی عنوان کرد: خروجی فرهنگ ایمانی باید در انتخابات مشخص شود، این خروجی هم در حضور و هم در انتخاب اصلح مشخص خواهد شد، کاری کنیم در این زمینه نمره عاشورایی، غدیری، اربعینی و قرآنی بگیریم، اینها خیلی مهم است، گاهی آنقدر سرگرم انتخابات می‌شویم که از این موارد غفلت می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: اکنون که ما در آستانه انتخابات هستیم، خوب بود همایش ارزش‌های غدیری با رویکرد انتخابات برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: در غدیرخم انتخاب با رسول خدا (ص) نبود، خدا انتخاب کرد، رسول خدا (ص) انتخاب خدا را به مردم معرفی کرد، چرا خدا از میان آدم‌های زیادی که در آن دوره بودند امیرالمؤًمنین (ع) را برای تصدی امر مسلمین انتخاب کرد؟ قطعا معیار‌هایی در امیرالمؤمنین (ع) بوده که خدا او را انتخاب کرده است، عدالت‌خواهی امیرالمؤمنین (ع) و بی‌رغبتی حضرت به دنیا از جمله این معیارهاست.

وی تأکید کرد: امیرالمؤمنین (ع) برای جنگ آماده می‌شدند و مشغول پینه زدن کفش خویش بودند، ابن‌عباس نگاه معناداری به حضرت کرد، امیرالمؤمنین (ع) معنای نگاه ابن‌عباس را متوجه شد، فرمود ابن‌عباس این کفش‌ها چقدر می‌ارزد؟ او گفت هیچ نمی‌ارزد، حضرت فرمود حکومت بر مردم اگر برای احیای حقی و اماطه باطلی نباشد، به اندازه این کفش‌های پاره هم نمی‌ارزد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: چقدر مهم است که ما این معیار را ببینیم، برویم سراغ آنهایی که امیرالمؤمنینی فکر می‌کنند، امیرالمؤمنین (ع) فرمود قسم به خدا اگر همه افلاک سبعه و آنچه در افلاک سبعه است را به من بدهند و بگویند دانه‌ای را به ناحق از دهان مورچه‌ای برگیر، این کار را نخواهم کرد.

وی اظهار کرد: بروید ویژگی‌های امیرالمؤمنین (ع) را در سلسله برنامه‌ها به مردم نشان دهید، قطعاً این قبیل برنامه‌ها فرهنگ مردم را ارتقاء می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی دشمن را به معنای واقعی کلمه مأیوس کرد، ما در دوران ریاست جمهوری این شهید عزیز یأس و ناامیدی را در آمریکا، صهیونیست‌ها، انگلیسی‌ها، سعودی‌ها، مرتجعین و منافقین تماشا کردیم، اکنون وظیفه ما این است که به دنبال انتخاب اصلح و تبلیغ او باشیم، باید شبیه‌ترین فرد به آیت‌الله شهید رئیسی را پیدا کنیم، باید کسی را پیدا کنیم که این یأس همچنان در دشمنان تقویت شود و ادامه پیدا کند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خدای متعال در آیه ۲۰۰ سوره بقره می‌فرماید مردم را به دو دسته تقسیم کرده و می‌فرماید یک عده از مردم هستند که همیشه می‌گویند خدایا دنیا را به من بده، هر چقدر هم از مال دنیا داشته باشند باز می‌گویند کم است، اینها در آخرت خیلی بیچاره‌اند و هیچ بهره‌ای نمی‌برند.

وی گفت: یک عده دیگر هم هستند که می‌گویند ما فقط مال حلال دنیا و حسنه را می‌خواهیم، یعنی آن چیزی که با صداقت و ایمان باشد را می‌خواهیم، مبادا آخر کار ما جهنم باشد، اینها در قیامت بهره‌مند هستند و خدا سریع‌الحساب است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی در استان قزوین تأکید کرد: خدای متعال سریع‌الحساب بود و به آیت‌الله شهید رئیسی و سردار سلیمانی در دنیا عزت، اقتدار و آبرو داد، اینها باید برای ما الگو باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: تمام دشمنان یکپارچه شدند که نور خدا را خاموش کنند، اما اراده خدا چیزی دیگری است، خدای متعال در آیه ۸ سوره صف می‌فرماید «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»، یعنی (مى‏‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید).

وی یادآور شد: خدا می‌خواهد نورش کامل شود، امروز ما شاهد این اراده خدا هستیم، یعنی امروز خیلی به تحقق آیه ۵ سوره قصص نزدیک می‌شویم، خدای متعال در این آیه می‌فرماید «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ»، یعنی (و خواستیم بر کسانى که در آن سرزمین فرو دست‏ شده بودند منت نهیم و آنان را پیشوایان مردم گردانیم و ایشان را وارث زمین کنیم).

امام جمعه قزوین اظهار کرد: ان‌شاءالله ما سربازان پیشتاز این امر باشیم و همه دست به دست دهیم تا نمره استان ما در این رقابت سیاسی، اجتماعی، ایمانی و تکلیفی بالا برود.

نظر شما