شناسهٔ خبر: 67282303 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

رونمایی از قوی‌ترین خودروی تاریخ آئودی+ عکس

آئودی اخیراً RS e-tron GT، قوی ترین خودرو تاریخ خود را معرفی کرد؛ ماشینی با خروجی حیرت‌انگیز که حتی ساخته‌های فراری را به چالش می‌کشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از گجت نیوز ، آئودی، خودروساز لوکس آلمانی، از یک محصول ویژه رونمایی کرد؛ ویژه از این جهت که قوی ترین خودرو جاده‌ای تاریخ آن به حساب می‌آید. آخرین اخبار خودرو نشان می‌دهند آن‌ها به‌تازگی از آئودی RS e-tron GT پرفورمنس پرده برداشته‌اند که بیشترین خروجی را بین همه محصولاتشان تا به اینجا تولید می‌کند. البته باید تاکید کرد که این پرتوان‌ترین خودرو خیابان‌رو تولید انبوه آئودی است.

معرفی آئودی RS e-tron GT، قوی ترین خودرو خودروساز مشهور آلمانی

رونمایی از قوی‌ترین خودروی تاریخ آئودی+ عکس

بعد از این‌که پورشه تایکان جدید، خودرویی که آئودی از شاسی و تکنولوژی باتری آن بهره می‌گیرد معرفی شد، نسخه جدید آئودی e-Tron از راه رسیده است. این خودرو آئودی حالا به‌جای باتری 84 کیلووات ساعتی از یک نمونه 97 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که حداکثر سرعت شارژ آن هم از 270 کیلووات به 320 کیلووات رسیده است. این تغییرات باید اثر محسوسی در شعاع حرکتی محصول جدید این شرکت داشته باشند.

با تکنولوژی شارژ جدید آئودی ای ترون جی تی، رانندگان می‌توانند باتری را فقط طی 18 دقیقه از 10 تا 80 درصد شارژ کنند. فقط 10 دقیقه زمان نیاز است تا بتوان انرژی مورد نیاز برای طی کردن مسافت 280 کیلومتر با این خودرو را تامین کرد. با وجود همه این پیشرفت‌های محسوس، آنچه اولویت بیشتری دارد، حداکثر خروجی تولیدی مدل جدید آئودی RS e-tron GT پرفورمنس که آن را به قوی ترین ماشین آئودی تبدیل می‌کند.

رونمایی از قوی‌ترین خودروی تاریخ آئودی+ عکس

نسخه پایه آئودی e-tron GT مدل 2025 می‌تواند 671 اسب بخار قدرت تولید کند، ولی نسخه پرچمدار آن تحت عنوان RS e-tron GT با استفاده از دو موتور الکتریکی توانایی تولید قدرت 912 اسب بخار را دارد؛ قدرتی که تا چند سال قبل از هایپرکارها انتظار می‌رفت و حالا به‌لطف پیشرانه‌های تمام الکتریکی، دست‌یافتنی شده است. آئودی RS e-tron GT که با 912 اسب بخار قدرت قوی ترین خودرو این خودروساز نام می‌گیرد، همچنین طی 2.5 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

برای مقایسه جالب است بدانید R8، سوپرکار خوشنام آئودی، با اتکا به موتور بنزینی 5.2 لیتری 10 سیلندر تنفس طبیعی خود حداکثر 612 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومرت بر ساعت به 3.1 ثانیه زمان نیاز دارد. البته خروجی این خودرو اسپرت به هیچ وجه کم نیست، ولی اختلافی قابل توجه به ساخته جدید آلمانی‌ها دارد.

رونمایی از قوی‌ترین خودروی تاریخ آئودی+ عکس

باید اشاره کرد که آئودی e-tron GT، همان‌طور که از نامش بر می‌آید، یک خودرو گرند تورر به حساب می‌آید. در نتیجه علاوه بر عملکرد سطح بالا، روی تجربه رانندگی راحت تمرکز دارد و امکاناتی نظیر فضا برای پنج سرنشین، چهار درب و صندوق عقب جادار را پیش رو راننده می‌گذارد. به گفته آئودی، به‌لطف سیستم تعلیق بادی این ماشین جی تی همچنین سواری آن بهبود پیدا کرده است.

نسخه‌های اس و آر اس آئودی ای ترون جی تی به ترتیب ۱۲۶ هزار یورو و ۱۴۷ هزار و ۵۰۰ یورو اعلام شده است. نسخه آر اس ای ترون جی تی پرفورمنس که عنوان قوی ترین خودرو آئودی را با خود به یدک می‌کشد، با قیمت ۱۶۵ هزار و ۵۰۰ یورو روانه بازار خواهد شد.

نظر شما