شناسهٔ خبر: 67282202 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

مشتریان بیرانوند در صورت جدایی از پرسپولیس | آینده ستاره سرخ‌ها مبهم شد!

درصورت جدایی قطعی بیرانوند از پرسپولیس انتخاب تیم بعدی برای او ساده نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، داستان علیرضا بیرانوند و پرسپولیس طوری پیش می‌رود که انگار واقعا راهی جز جدایی نیست؛ اتفاقی که اگر امسال هم رخ ندهد، برای فصل بعد یا بعد از آن اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. اینکه یک بازیکن مدام تهدید به جدایی کند اصلا اتفاق جالبی نیست و شأن باشگاه را هم پایین می‌آورد. بنابراین دیر یا زود جدایی محتمل است و اگر در همین تابستان رخ بدهد، آنگاه انتخاب تیم در خور بعدی برای بیرانوند کمی پیچیده و مبهم خواهد بود. ببینیم مشتریان بالقوه او چه شرایطی دارند.

استقلال

آنها فصل گذشته بهترین گلر لیگ را داشتند. حسین حسینی به‌عنوان کاپیتان استقلال در ممتازترین نسخه‌اش ظاهر شد و آبی‌ها شانس آوردند که ابتدای فصل با هزینه به‌مراتب بیشتر، بیرانوند را جای او نگرفتند. بسیار بعید است که باشگاه استقلال حاضر به تکرار اتفاقات تابستان قبل باشد و ستاره قدیمی و مؤثری را از دست بدهد که با ۱۸کلین‌شیت دستکش طلایی را به‌دست آورده است.

تراکتور

حسین پورحمیدی هم بعد از یک شروع تردیدآمیز، به‌تدریج در ترکیب تراکتور جا افتاد و اوج گرفت. او با ۱۸کلین‌شیت شریک حسینی در صدر جدول بهترین گلرهای لیگ قبل بود و اینکه باشگاه تبریزی آن همه پول بدهد که بیرانوند را به جای چنین گلری بیاورد، یک ریسک بسیار بزرگ خواهد بود؛ آن هم تراکتوری که هنوز تکلیف مالکیتش روشن نیست.

سپاهان

تیم اصفهانی هم یکی دیگر از گلرهای مطرح و سرشناس فوتبال ایران را در اختیار دارد؛ پیام نیازمند. اگرچه نیازمند هم مثل خود بیرانوند اصلا فصل خوبی را پشت سر نگذاشت اما اینکه باشگاه پیام را کنار بگذارد و با یک هزینه درشت دنبال استخدام بیرانوند برود، اقدام پرمخاطره‌ای خواهد بود. نیازمند هنوز طرف قرارداد سپاهان است؛ بنابراین یا باید روی نیمکت بنشیند یا جدا شود که هر دو محل بحث خواهد بود.

سایر تیم‌های ایرانی

ممکن است مقصد بعدی بیرانوند یکی دیگر از تیم‌های ایرانی و مخصوصا باشگاه‌های صنعتی باشد اما به یاد داشته باشید یکی از مهم‌ترین آنها یعنی مس رفسنجان فعلا بلاتکلیف است. گل‌گهر سیرجان هم محمدرضا اخباری را در اختیار دارد و تازه اگر بیرو به هر کدام از این تیم‌ها برود، باید با کاهش میزان توجهات و دور شدن از مسابقات آسیایی کنار بیاید.

لژیونر شدن؟

تجربه شخصی بیرو در این زمینه اصلا جالب نیست. او یک دوره در فوتبال پرتغال و بلژیک ناکام ماند، زبان بلد نیست و بعد از نیمکت‌نشینی‌های مفصل، هنرنمایی‌اش منحصر شد به شعبده‌بازی در رختکن! آیا سنگربان تیم ملی یک‌بار دیگر تن به همین چالش خواهد داد؟

نظر شما