شناسهٔ خبر: 67282184 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹۱۶ زندانی در همدان عفو و به آغوش خانواده بازگشتند

همدان-ایرنا- رییس کل دادگستری همدان گفت: در آیین میثاق زندانیان با عنوان "زندگی به جای زندان در سایه‌سار ولایت" ۹۱۶ زندانی همدانی با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهروز محمدی‌مهر روز پنجشنبه در آیین میثاق زندانیان مشمول عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی که با عنوان "زندگی به جای زندان در سایه‌سار ولایت" در حسینیه گلزار شهدا برگزار شد، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی همیشه در فکر اصلاح مجرمین و بازگرداندن آنان به جامعه بوده و برای این افراد راهکارهایی اصلاحی و تربیتی پیش بینی کرده است.

وی افزود: با توجه به پیگیری مقامات قضایی همدان و بررسی پرونده‌های عفو، بیش از یک سوم عفوشدگان اخیر توسط رهبری یعنی ۹۱۶ زندانی، همدانی هستند.

محمدی‌مهر تصریح کرد: عفو این ۹۱۶ زندانی شاهکار دستگاه قضایی استان و تلاش‌های دادستان سابق و پیگیری و جلسات زیاد و حاصل تلاش مجدانه همکاران اجرای احکام کیفری و سرپرست معاونت اجرای احکام کیفری است.

وی تاکید کرد: محکومینی که سابقه ارتکاب بزه ندارند و بازگشت آنان به اجتماع خللی در امنیت و آرامش جامعه ایجاد نمی‌کند مشمول این عفو شدند.

مدیرکل زندان های استان همدان نیز گفت: با تلاش‌های دستگاه قضایی و این مجموعه و بهره‌گیری از شرایط لازم برای ایجاد ظرفیت‌های عفو از جمله اجرای طرح های های بیشمار قرآنی و فرهنگی، شاهد عفو ۹۱۶ زندانی استان هستیم.

حمزه بروجنی اظهار کرد: همزمان با عید سعید قربان و غدیرخم، رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو، تخفیف و تبدیل مجازات ۲ هزار و ۶۵۴ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی در کشور موافقت کردند که از این تعداد ۹۱۶ زندانی همدانی بودند.

وی افزود: هدف از اجرای طرح های ما در زندان، کاهش جمعیت زندان ها توجه به اجرای سند تحول قضایی و اصلاح زندانیان برای بازگشت سالم آنان به اجتماع و آغوش گرم خانواده است.

اعطای حکم آزادی به تعدادی از مشمولان عفو رهبری، قرائت میثاق‌نامه با شهدا و عطرافشانی مزار مطهر شهدا بخش های دیگری از این برنامه بود.

نظر شما