شناسهٔ خبر: 67282148 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

به همت شرکت پتروپالایش اصفهان و با پیگیری مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان:

بزرگترین تعهد مدرسه‌سازی استان اصفهان با انعقاد تفاهم‌نامه ساخت ۶۰ مدرسه رقم خورد

بزرگترین تعهد مدرسه‌سازی استان اصفهان به همت شرکت پتروپالایش اصفهان و با پیگیری مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان با انعقاد تفاهم‌نامه ساخت ۶۰ مدرسه رقم خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکزاطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و به همت شرکت پترو پالایش نفت اصفهان و پیگیری های مجمع خیرین مدرسه ساز، ۶۰ مدرسه در مناطق محروم و کم برخوردار استان اصفهان ساخته خواهد شد.

بر این اساس، طبق تفاهم نامه منعقدشده میان هلدینگ پتروپالایش اصفهان، مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان و اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در این آیین مقرر شد که تعداد ۶۰ مدرسه ۶ کلاسه توسط هلدینگ پتروپالایش اصفهان وشرکت‌های زیرمجموعه آن در سراسر استان اصفهان ساخته شود.

همچنین مقرر شد اولویت ساخت مدارس با مناطقی محروم، مناطق دچار پدیده فرونشست، مناطق دارای مدارس دونوبته با تراکم بالا باشد.

محسن قدیری مدیر عامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، با اشاره به اینکه هیچ چیز در این دنیا به اندازه ساخت مدرسه برای انسان ماندگار نیست افزود: اگرچه ما اعتبار زیادی برای انجام پروژه های این هلدینگ اختصاص داده ایم اما آنچه مسلم است و برای ما به نام نیکو و یادگار می ماند اقدام هایی مانند ساخت مدرسه و دانشگاه است چرا که این محل ها مکانی برای انسان پروری است.

وی تاکید کرد: اگر مدرسه داشته باشیم که دانش آموزان ما در آن به خوبی پرورش و رشد پیدا کنند قطعا درب زندان ها کمتر به روی افراد باز میشود و خیرین مدرسه ساز به خوبی این مسئله را دریافته اند.

قدیری، با اشاره به اینکه پالایشگاه اصفهان تاکنون ۱۲ مدیر داشته است که ۲ نفر از آن ها به رحمت ایزدی شتافته اند افزود: همه ما این پست ها را روزی تحویل می دهیم و می رویم اما آنچه ماندگار است و برای ما باقیات و صالحات است همین اقدامات نیک مدرسه سازی است.

محمدرضا ابراهیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در آئین برگزاری نخستین جشن گلریزان نهضت مدرسه سازی که به همت هلدینگ پتروپالایش اصفهان ۲۹ خرداد ماه درسالن اجتماعات شهرک شهید محمد منتظری برگزار شد با تقدیر از اقدامات مبتکرانه و خلاقانه مدیر عامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در برگزاری رویداده های مختلف و از جمله برگزاری جشن گلریزان مدرسه سازی در این شرکت گفت:خوشبختانه از زمان انتصاب دکتر قدیری در این شرکت رویداد های متحولانه زیادی در بخش عمل به مسئولیت های اجتماعی در حال انجام است که ما این مسئله را به فال نیک می گیریم و امیدواریم بتوانیم در این زمینه با همکاری یکدیگر اقدامات خوبی را درراستای فعالیت های اجتماعی رقم زنیم .

وی تاکید کرد: قطعا کار ساخت برای جمعیت ۱ میلیونی دانش آموزان در استان اصفهان بسیار خوب و پسندیده است و۱۲۰ هزار معلم فرهیخته در استان اصفهان قدر دان این حرکت هلدینگ پتروپالایش اصفهان برای مناطق محرمی از استان که فاقد مدرسه هستند خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ خیراندیشی از حرکت های نیکوکارانه در ساخت مدرسه در ذهن دانش آموزان متبلور میشود افزود: ما دراستان اصفهان به ۱۰ هزار کلاس درس نیازداریم که امیدواریم با حرکت های خیر اندیشانه صنایع استان این مسیر هموارشود.

مجتبی ملا احمدی رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین استان اصفهان نیز در این آئین با اشاره به اینکه ما در کشور ۴۰ هزار خیرمدرسه ساز داریم ادامه داد:بعضا در برخی از نقاط استان اصفهان بقدری وضعیت در مورد مدارس بغرنج است و محرومیت وجود دارد که وضعیت  بدتر از سیستان و بلوجستان است که در این زمینه حضور خیران برای رفع این محرومیت ها بسیار راهگشاست.

نظر شما