شناسهٔ خبر: 67281718 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

شهردار بجنورد گلایه کرد؛

سهم زمین شهرداری از الحاقات لحاظ نمی‌شود

شهردار بجنورد گفت: از گذشته تا به کنون، اداره کل راه و شهرسازی استان در راستای الحاقات مناطق جدید به حریم و محدوده شهر بجنورد، هیچگاه سهمی با عنوان سهم زمین برای شهرداری بجنورد مبنی بر خدماتی که باید به مناطق جدید ارائه دهیم را لحاظ نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، محمدعلی کشمیری در جلسه رسمی شورای شهر بجنورد در این باره از توافق میان ادارات کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان مبنی بر الحاق منطقه حلقه سنگ به شهر بجنورد خبر داد.

وی اظهار کرد: این دو اداره کل توافق کردند که ۳۵ هکتار زمین این منطقه که دارای ۳۰۰ پلاک و ۴۵۰ خانوار شهروند است به شهر بجنورد الحاق شود و مسئولیت بنیاد مسکن در این منطقه، لغو و از این پس شهرداری بجنورد به این منطقه خدمات ارائه دهد.

شهردار بجنورد تصریح کرد: این تصمیم و توافق در شرایطی نهایی شده که حتی یک متر زمین به عنوان سهم شهرداری از تفکیک‌های این پهنه به منظور ارائه خدماتی که از این پس باید به این منطقه ارائه شود، در نظر گرفته نشده است.

وی با اعلام اینکه شماری از شهروندان این منطقه با مراجعه به شهرداری بجنورد خواستار دریافت خدمات شهری و آسفالت بوده‌اند، تصریح کرد: قطعا در این زمینه با ادارات کل بنیاد مسکن و راه و شهرسازی دچار چالش خواهیم شد.

کشمیری همچنین یادآور شد: متاسفانه اداره کل راه و شهرسازی استان از گذشته تا به کنون در زمینه الحاقاتی که برای مرکز استان انجام داده است از جمله در شهرک گلستان، الغدیر و حال نیز در منطقه حلقه سنگ، به طور کلی تعیین زمین به عنوان سهم شهرداری را به منظور ارائه خدمات شهرداری به مناطق الحاقی در نظر نگرفته است و نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته منطقه گلستان شهر به شهر بجنورد الحاق شد تا شهرداری بجنورد خدمات شهری را به این منطقه ارائه دهد. در این راستا، با پیگیری‌های بسیار، سرانجام زمینی به مساحت هشت هکتار به عنوان سهم به شهرداری بجنورد داده شد اما این زمین دارای معارض است.

بنای تاریخی شادلو در کش و قوس شهرداری و اوقاف

شهردار بجنورد در بخش دیگری از سخن خود به اقدام اداره کل اوقاف استان نیز اشاره و عنوان کرد: این اداره کل رایی از دستگاه قضایی استان مبنی بر اینکه قرارداد قبلی مرحوم شادلو نسبت به بنای تاریخی یارمحمدخان شادلو در شهر بجنورد باطل است را اخذ کرده است.

وی گفت: صحبت اداره کل اوقاف استان این است که این محل موقوفه است.

کشمیری تصریح کرد: در همین راستا، بنده با برادر مرحوم شادلو در این باره صحبت کردم و ایشان با حضور در شهر بجنورد اعلام کرد که این بنا را به اوقاف واگذار نخواهد کرد و بایستی در اختیار شهرداری بجنورد باشد.

وی اعلام کرد: در این زمینه شهردار بجنورد این مسئله را به لحاظ حقوقی پیگیری خواهد کرد تا این بنا و محوطه آن نیز به سرنوشت بنا و محوطه پیرامون امام زاده در باباامان مبتلا نشود.

اعتراض ینگه قلعه به جانمایی اخیر راه و شهرسازی

علاوه بر این، در این جلسه شهردار بجنورد به اعتراض مردمی ساکنان منطقه ینگه قلعه نیز اشاره و عنوان کرد: با توجه به اینکه در راستای تصمیمی در استان مبنی بر انتقال انبارهای ضایعات شهر مستقر در شهر بجنورد به خارج از این شهر، در این زمینه اداره کل راه و شهرسازی استان زمینی در منطقه ینگه قلعه را جانمایی و واگذار کرده است.

وی گفت: شهرداری بجنورد طی سه مرحله نیز نسبت به ساماندهی این منطقه جانمایی شده، اقدام کردیم که در هر سه مرتبه نیز با مقاومت مردمی مواجه شدیم.

کشمیری بیان کرد: با توجه به اینکه راه دسترسی این منطقه برای استقرار این واحدهای انباری مناسب نیست، شهرداری بجنورد به تصمیم گیران این امر پیشنهاد داد که زمینی در مسیر جاده کشتارگاه بجنورد در مجاورت ایستگاه میانی زباله جانمایی شود.

خبرنگار: سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

برچسب‌ها:

نظر شما