شناسهٔ خبر: 67281478 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

از سوی انتشارات به‌نشر؛

کتاب «اردو در قبرستان ژغاره» به بوته نقد گذاشته می‌شود

کتاب «اردو در قبرستان ژغاره» اثری از انتشارات به‌نشر در تهران به بوته نقد گذاشته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا نشست نقد و بررسی «اردو در قبرستان ژغاره» روز شنبه دوم تیرماه ساعت ۱۵ در فروشگاه مرکزی کتاب و محصولات فرهنگی انتشارات به‌نشر در روبه روی درب اصلی دانشگاه تهران جنب بانک صادرات پلاک ۱۲۴۴ برگزار می‌شود.


در این نشست ادبی زهرا جلائی‌فر نویسنده اثر و مصطفی خرامان دبیر طرح نگارش رمان‌های انتشارات به‌نشر درباره اهل بیت (ع) حضور دارند و زهرا محسنی‌فرد و معصومه یزدانی کارشناسان و منتقدان ادبی به نقد و بررسی کتاب «اردو در قبرستان ژغاره» می‌پردازند.


کتاب «اردو در قبرستان ژغاره» براساس داستان شیعه شدن یک اصفهانی در زمانه زندگی امام هادی (ع) حدود شش ماه پیش از سوی انتشارات به‌نشر روانه بازار کتاب شده است. این اثر در ۱۷ فصل زندگی یک پسر ۱۷ ساله را روایت می‌کند که پدربزرگش نام عجیبی بر او گذاشته: «بادآورد!». او به خاطر نامش بارها از سوی دوستان به تمسخر گرفته می‌شود و تصمیم می‌گیرد به پدربزرگش بگوید که نامش را عوض کند. پدربزرگ رازی که در پس این نام‌گذاری عجیب و غریب است را برای بادآورد فاش می‌کند و او را به سفر پر رمز و راز و خطرناکی می‌فرستد: اردو در قبرستان ژغاره. اگر بادآورد بتواند مأموریتی که پدربزرگ به او داده را انجام دهد، می‌تواند اسمش را تغییر دهد؛ اما در ژغاره همه چیز آن‌طور که آن‌ها می‌خواهند پیش نمی‌رود، رازهایی هست که حتی پدربزرگ هم از آن‌ها خبر ندارد.


کتاب «اردو در قبرستان ژغاره»، تازه‌ترین رمان نوجوان ماجراجویانه انتشارات به‌نشر، براساس داستان عبدالرحمن اصفهانی به نگارش درآمده است که در زمان امام هادی (ع) در اصفهان زندگی می‌کرده و طی یک ملاقات کوتاه با آن حضرت در سامرا شیعه می‌شود. آثار و برکات فراوانی از همان ملاقات کوتاه به زندگی‌اش می‌رسد.

نظر شما